Stöd Ukraina

Lotta08s blogg

Lördag 27 September 2008 - Timrå

Listor

Jag skriver listor!
Efter att veckans prestationskrav lagt sig så insåg även jag det vettiga med att skriva listor.
Nu är det inte "ta-med-eller-inte-ta-med",utan till de som är kvar hemma i Sverige.

1.)"Farmor-Ewa-lista":
med alla möjliga,och för all del,omöjliga telefonnummer.
Såsom sjukanmälan till skolan och FK,vilket jag hoppas att "farmor Ewa" inte behöver
nyttja,då hon är en yrkesarbetande farmor.
Eller numren till "tjej 2" och "Prinsens" pappa i händelse av att hon behöver få tag i honom.
Även där hoppas jag att hon inte behöver nyttja det,för pappan är inte överdrivet intresserad
av att hjälpa till med sina barn.
"Tjej 1"s mammas nummer behöver inte farmor.Inte för att hon
kan det, utan för att hon ska slippa att ringa dit.
Plus ett par listor till som jag är övertygad om att hon (farmor,alltså) behöver och hon är lika övertygad om att hon INTE behöver...Nåja,jag lär vinna, iallafall den kampen, för när hon läser listorna
så befinner jag mig på väg till Arlanda!

2.)"Pappa-listan":
eftersom pappan är så totalt ointresserad av sina barn,så har han inte ett hum om någonting...
Många och långa listor där...
Det blir ju en del telnr även där,men även en brasklapp!
Jodå,han kommer att bli väldigt förvånad över att han har förmånen att få umgås med sina barn två extra dagar!
Vet inte om det är så positivt,sett ur hans synvinkel,men som skrivet befinner jag mig för långt bort för att han ska kunna få tag i mig.Fast helt omöjligt är det ju inte....
En gång befann jag mig i Mas Palomas (Gran Canaria) då han ringde.
Den livsviktiga frågan var vad han skulle sätta på barnen för kläder??!!
Hallååååå,ingenting,förutom badkläder,var min första tanke där jag låg i solstolen,plus 35 grader,men se,hemma i Sverige var det minus 10...Välj själv,svarade jag och la på.

3.)"Mamma-listan":
fick ihop en hel del där,men insåg att den i USA hade varit en grund för en stämningsansökan på
ca.327 miljoner dollar....
Den innehöll mestadels okvädningsord och en del personangrepp.
Inte för att jag tror att hon hade fattat,men det är ju dumt att lägga ner en massa bestick i den tomma lådan...

4.)"Korttidshems-listan":
den enklaste av dem alla,telefonnummer till nr.1 och nr.2 här ovanför.

Nu när jag ändå kom igång med listskrivning så tror jag att jag ska skriva listor till gamla,avdankade x-krokar,f.d. vänner som sagt eller gjort något,i mina ögon...,fel eller den där korkade människan på FK...
eller så bara struntar jag helt i det och försöker lägga min energi på att försöka få ihop en "ta-med-eller-inte-ta-med"-lista!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nästan ett år sedan...
14 år sedan
Mörkaste november
14 år sedan
Datorlös
15 år sedan
Köpa hotell?