Stöd Ukraina

Tangrings blogg

Onsdag 20 Februari 2008

Letar nu resa till Turkiet igen

Jag är väl kanske lite tidigt ute men det är kul att leta runt på nätet tycker jag.

Vi åker till Turkiet för tredje året i rad för vi har lärt oss att tycka om vad Turkiet kan ge.

Midsommar ska firas i Grundtjärn utanför Sollefteå och veckan efter påsk blir det 60-årskalas i Österskär för min syster.
Dela med andra:    

Kommentarer
Zenita säger:
Jag har nyss beställt en resa till Turkiet för nästa år. Det gäller att vara ute i tid om man vill ha rätta hotellet samt samma rum jag alltid haft. Detta blir 8:e gången och lika skööönt varje gång/Lena
Postat 2008-08-08 12:43  Anmäl
Zenita säger:
Samma här, jag har varit i Turkiet 7 ggr så det lär nog bli en resa i år igen. Har fått mitt smultronställe på Side Hill i Side. Ägdes först av Aleays, blev uppköpta av Ving, de bytte hotellchef och det höll på att gå rätt åt skogen, alla jag träffade som var återkommande gäster skulle kontakta Ving och tala om vilken negativ förändring som skett. Nu har Fritidsresor köpt hotellet så det heter numera Blue Star Side Hill. En riktig pärla. Kan varmt rekommenderas.
Postat 2008-03-14 17:50  Anmäl
Nug säger:
Var i fjol i Side och bodde då pa Can Garden, hotellområde med massor av fristående små hus. Hade turen att få ett hus alldeles intill trappen ner till havet som efter en varm sommar var hur skönt som helst att bada i(var där i okt) Genom promenader i närområdet kunde man uppleva historiens vingslag. Konserter gavs i den gamla amfiteatern. Var med på en guidad busstur som gav mycket om religion, begravningssätt skolgång samt besök i en trädgård. Jag reser gärna tillbaka, Istambul vore roligt att få se,
Postat 2008-02-20 19:56  Anmäl
Zappe50 säger:
Trevligt !
Jag bilade genom Turkiet för ett antal år sedan. Tvärs genom landet från Istanbul till Damascus och sedan tillbaka. Jag har sett de mest underbara platser och tänker med längtan tillbaka. En helt otrolig syn mötte mig helt utan förvarning mitt i landet. Det var en saltsjö som heter Tuz Gölu och som faktiskt har saltare vatten än Döda Havet, vilken "alla" tror har det saltaste vattnet, vilket alltså inte är sant !
Vattnet var ROSA på grund av myriader av små kräftdjur som lever där och stränderna var VITA av avlagrat salt. Otroligt GRÖNT gräs bredde ut sig runt sjön och över detta var himlen bara sååå BLÅ ! Det vackraste jag någonsin sett ! Åk dit om ni får chans och passa då också på att besöka Kappadokien med Göreme !
Lycka till !
Urmas
Postat 2008-02-20 18:14  Anmäl
Gullsing säger:
Blir det 70-års fest där?

Gilla
Postat 2008-02-20 17:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ny dator