Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Lördag 11 Juli 2009 - Leros

Leros resan del 2 8/7-11/7

Yia sou! Sedan sist vi hordes har det naturligtvis varit massor med sol och bad. Vi har haft moppar sa vi har 'moppat' ivag till massa olika strander har pa Leros. Snorklat och fascinerats av att vi sett sa mycket fiskar har. Vi har genom aren snorklat mycket men det verkar som att nagot hant, havet har blivit renare, kanske, och fiskbestandet har aterhamtat sig? Jag har givetvis ingen aning om det verkligen ar sa, men det kanns sa!

Har forsokt fanga fiskarna pa bild med min kamera. Nagra ser ut att ha blivit riktigt bra. Lagger ut dom har sa smaningom.

Vi har aterigen varit lite 'kulturella', det var ett foredrag om dom speciella byggnader som finns i hamnstaden Lakki pa Leros. Dom ar byggda av italienare och ser inte alls ut som ovrig grekisk bebyggelse. Jag tror ni forstar vad jag menar om ni har sett dom bilder jag lagt in darifran. Tyvarr var foredraget givetvis pa grekiska sa det var lite si och sa med forstaelsen, men fick anda ihop det ganska bra tror jag.

Maste beratta om fiskrestaurangen i Drymona som ags av svenska Christina och hennes Lerosman. Vi har tankt aka dit varenda gang vi varit har men det har inte blivit av, men nu har vi varit dar iaf. Vi traffade Christina och hon sa att hon kande igen mig! Nar hon berattade om att dom hade agt en restaurang i Lakki for lange sedan sa klickade det har. For 20 ar sedan var jag och min davarande pojkvan dar pa middag och pratade med den svenska, hoggravida! tjejen dar som skulle aka till Sverige for att foda. Det var alltsa Christina, plus att vi, vid besoket nu i Drymona, traffade hennes 20 ariga dotter! Kul!

Avslutningsvis, denna gang, kan jag beratta att det blir varmare och varmare har for varje dag nu. Idag har det varit 35+ och vindstilla.... VARMT! Men sa underbart harligt!

Tills vi hors nasta gang

Ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Xeni säger:
Det är rätt ! Njut av allt det grekiska. Jag har snorklat vid Gourna där fanns mest sjöborrar då. Om du har möjlighet ta en tur till södra delen och se på krabbkyrkan. Sköt om dig.
Xeni
Postat 2009-07-14 22:06  Anmäl
Ellismellis säger:
Ni verkar ha det så bra man kan ha det och en aning avundsjuk blir jag allt på erat väder, här regnar det och är grått och har varit det alldeles för länge nu. Det borde vara förbjudet på sommaren!//Ellis
Postat 2009-07-11 15:40  Anmäl
Gullsing säger:
Det är ju fantastiskt att få möta gamla bekantskaper på det här sättet. Christina har väl blivit en grekinna på alla dessa år, eftersom hon kände igen dej. Det är ju så typiskt för grekerna, att de har rena fotografiska minnet av folk. Det har vi också varit med om flera gånger.

Gilla
Postat 2009-07-11 15:27  Anmäl
Babilla säger:
Hej Agneta! Vad skönt för er att vara tillbaka i Grekland igen! Öppnar ni något där nere så kommer vi såklart och hälsar på!! :)
Nu är vi i Kuala Lumpur och är snart påväg hem! Om 20 timmar lyfter flyget!

Ses nästa helg!
Kram
Postat 2009-07-11 15:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet