Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Kväll här på Slow Down....

Ännu en dag har lämnat koh lanta och kvällen smugit sig på....
Har idag varit hos härliga o underabara vännerna Håkan o Anna....vad hade jag gjort utan Er?
Jag sa det idag senast....De har hjälpt oss med allt här tror jag...vagn o idéer om bilbarnstolar...vilket smör som är bäst...vilken strand man ska åka till och till o med hjällpt mig igång med träningen. Ni är underbara...bara så Ni vet!
Nu är det dags för svensk fläskfilégryta med kokt potatis och kanske lite lite lingon till. Pappa o Lennart är våra kockar här och de jobbar mer än gärna i köket här själva istället för att njuta av att någon annan lagar maten till oss. De e konstigt tycker nog många men jag uppskattar deras mat trots det Thailändska underbara köket. Omväxling förnöjer heter det väl?
Själv är jag barnens kock och står vid luncherna o gör pannkakor med sylt o grädde alt Pasta Carbonara med importerad färsk parmesan....kan den vara färsk när den är importerad förresten??? God är den iaf o barnen älskar den.
Nu har marknaden bortanför vårt kvarter blivit ännu större o jag känner att köptarmen behöver närling så jag får nog masa mig dit ikväll. För min del är det efter 2 veckor USELT med shopping. Inte en pinal till mig själv....inte till någon. Inte ens Max som behöver kläder har jag köpt något till....han har fått låna 2 kallingar av Felix nu (som är 6 år äldre) för mamma har inte "hunnit" eller prioriterat den lille stackarn än. Sorry, det ska bli ändring ikväll...jag är på humör :)! Idag ska plastkortet rastas...eller snarare leksakspengarna få rulla! Plastkorten är inget man handlar med här på lanta om jag säger så. Härligt eller hur?
Det blir på något sätt svårare att bränna pengar som jag annars är hur bra som helst på.

Nu kommer NUI hit, han är manager här på Slow Down. Han ska med personalen på fest ikväll, alla är lediga o restaurang o bar är nu stängt så vi har HÄRMED öppnat upp vår egen bar i villa khao. Välkomna alla på Slow Down!

Nu är det dags för mat och umgänge!

Många kramar till Er alla från mig och jag tror även från alla andra här!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet