Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Söndag 5 Oktober 2003 - Koh Samet

Koh Samet

Sitter har, svettig och varm pa ett litet internet cafe pa Koh Samet. Vi bor i en liten by bestaende av tre guesthouses, sa jag och petra har gatt hit pa stranden till hamnbyn dar baten kom (som bestar av detta internet cafeet, ett annat, en liten affar och ett 7-eleven och mojligtvis nagot annat litet stalle). Igar nar vi antligen kom fram efter en fem timmars resa i en liten minibuss och en halvtimmes batresa ut till on akte vi jeep dar man sitter bak pa flaket till den stranden vi hittat i Vagabond. Sa vi checkade in pa Nagana Guesthouse - just nu bor vi i en bungalow bestaende av fyra vaggar, en traplanka med en fem cm tjock madrass pa... och myggnat! Dessutom en flakt, utan den hade man nog dott. Natet ar heller inte dumt med tanke pa att jag redan samlat pa mig ett tjugotal myggbet! Men det ar sant man far ta nar man bor for 100B/pp (18,50kr)... dessutom har guesthouset underbart god (och billig) mat!! Igar kakade jag stekta nudlar med agg och gronsaker for 30B, colan kostade 25B sa jag tror man far dra ner pa lasken. Drack min forsta singha igar ocksa, 50B for en halvliter! Undrar hur man kommer vanja sig till dyrare priser i Australien sen - vi lar bli snala! :)

Idag blir det nog bara stranden... ska nog kolla pa nan film ocksa, dom visar tre stycken varje dag pa vart guesthouse sa igar nar vi inte orkade annat tittade vi forst pa Silence of The lambs och sen Terminator 3! Skon avkoppling om man inte orkar ligga pa stranden for lange... fast vem orkar inte ligga pa en kritvit strand med blaturkost vatten? Det enda jag kan komma pa som ar negativt ar att vattnet ar lite for salt, men det kan man ju tala ;) Annars har vi ingen egen toalett och dusch men an sa lange har det gatt bra sa vi far se om vi byter guesthouse innan vi aker harifran. Kan handa, vi betalar ju anda lite mindre an vad vi egentligen behover! Men det ar kanske bra att vanja sig vid en san sak redan nu!

Om allting funkar som det ska lagger jag strax upp ett par bilder fran Petras kamera... annars ska vi nog fixa upp nagra bilder fran var gemensamma kamera innan vi aker harifran! Som det ser ut nu gor vi det pa torsdag, hamtar vara visum (och passen som vi var tvugna att lamna ifran oss) sen stannar vi i Bangkok tills pa mandag da vi aker till Kambodja!! :)

Naj, nu ska vi snart tillbaka och bada! Det ar saker over 25 i vattnet, i luften vill jag inte ens tanka pa hur varmt det ar, haha!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping