Nu har jag då äntligen laddat in några av bilderna från sommarens resa till Kiruna och vandringen upp till Kebnekaise fjällstation + däromkring. Vi hade ju tänkt oss upp på själva toppen men en riktigt envis hosta som höll både mej + maken vaken (oj vilket rim!) om nätterna omöjliggjorde detta. Det var vacker ändå och eftersom vi bara hade en heldag uppe runt fjällstationen så hade vi väldig tur med vädret- inte en regndroppe på oss under dagtid när vi var ute och vandrade utan enbart på nätterna + nästan hela bilresan upp och hem igen. Jag är ju inte precis nån mästerfotograf så kvaliten på bilderna är väl si sådär men för den som aldrig varit så högt upp så kan jag rekomendera det hela varmt!
Mäktig natur!
Vad jag däremot INTE rekommenderar är att åka
bil upp igenom Sverige - det sög! Hade dessutom jobbat ett antal nätter innan vi drog iväg på lördagem och det gjorde inte saken bättre + den där envisa hostan som började på lördagen- jag som nästan aldrig är sjuk annars :(
Nästa längre vandring blir nog på närmare håll och vi har ju många fantastiskt fina berg i grannnlandet
Norge dit det är betydligt närmre/
Solan
Gullsing