Stöd Ukraina

Aminas blogg

Fredag 27 April 2007

Kenya Baby!

Tänkte att det var dags att berätta om min resa till Kenya:)

Åkte dit i julas, var där i 3 v. Om man åker före den 15 december, kan man visst få biljettten för ngn tusenlapp billigare.
Här i Umeå var det mörk. December är inte precis min favorit del av året (mörker+tentor=wonderful combination).

Jag var mestadels i Nairobi, som var ganska kyligt, man var tvungen att ha på sig tröja. Nairobi hade ett bra uteliv, många mysiga fik, jätte trevliga mnskr. Allt var förståss billigare. För 60 spänn kunde man gå och k
äka på bland de dyrare resturangerna i stan. Var i Masai marknaden och pimpa upp mig själv med en genuin masai krage..kostade mig ca 80 SEK..såg en likadan på flygplatsen för 1500 SEK:)

Var även i mombasa..and oh my Lord. Jag kommer ihåg att jag stod där på stranden..gazed over the indian ocean..15 december och skänkte en tanke till mina kära kursare här i Umeå..som i den stunden skrev en tenta i ngt roligt ämne. Solade och badade en massa.

Vill tillbax!
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Jambo Amina!
Trevligt att äsa din blogg om denna resa. Jag har också varit i Nairobi och Mombasa. Första gången var 1993 då jag i 1 månads tid var antingen i Nairobi eller i Mombasa. Jag jobbar i Flygvapnet och då flög vi för ICRC (Internationella Röda Korset) under oroligheterna i Somalia från Kenya. Jag håller med dig, Kenya var då och är även idag, jag har varit där senare, är ett trevligt land. Många tror att Nairobi är väldigt kriminellt och javisst, om man inte utnyttjar sunt förnuft och är ute ensam mitt i stan på nätterna så.....
Det är likadant i alla storstäder. Stockholm är kanske värre...
Take care!
//Sierra
Postat 2007-04-27 22:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prag
17 år sedan
Kenya Baby!
17 år sedan