Stöd Ukraina

Channahs blogg

Onsdag 28 Februari 2007

Kap Verde

Nu är jag precis hemkommen från en vecka i Kap Verde. Jag mår inte så bra. De två första dagarna var jag pigg. Vi badade bl a i en saltsjö med saltare vatten än Döda havet. Vi flöt som korkar! Kul faktiskt! Meningen var också att vi skulle besöka en skola och lämna lite material. När vi kom till skolan så hade den precis stängt, för det var karnevalvecka. Vi lämnade några pennor till en liten pojke som fanns utanför annars var det ganska tomt på folk. I stället hamnade vi på karneval i grannstaden. Där såg vi ... bajsmannen! Något som vi inte visste var att det pågick VM i windsurfing i Kap Verde. Vi hann åka dit också och titta och det var förstås en upplevelse. Sedan blev det inte mycket mer för mig. Jag blev milt sagt magsjuk och fick kraftig feberfrossa. Hotellpersonalen var snälla och skickade efter en läkare. Han skrev ut fyra olika mediciner. När min sambo skulle hämta ut medicinerna på apoteket så fanns det inga mediciner där, på apoteket alltså. "Kom tillbaka imorgon klockan 8 så kanske vi har medicinerna" sa mannen. Det blev en helvetesnatt till med frossa och uppkastningar, som nu blivit rejält blodiga. Nästa morgon gick min sambo till apoteket. Men det var förstås ingen där klockan 8. Efter ett tag kom fler kunder och ställde sig i kö. Efter ytterligare en timme kom apotekaren. Och han hade faktiskt med sig mediciner till mig.
Resten av veckan kunde jag inget annat än hålla mig i sängen. Dottern blev brun vid hotellpolen och sambon nöjd i baren. Och jag jag är vitare än innan jag åkte till Afrika!
När jag skulle hem fick jag träffa en annan läkare som gav mig en spruta så att jag skulle klara hemresan. Det gick ... hyfsat. Just nu är det skönt att vara hemma.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Stackars dig, som blev så sjuk. Det har jag också varit med om på Tenerife. Både jag och min sambo blev matförgiftade av sur grädde på en capuccino.

Det tog en vecka innan vi var bra, fastän vi var hos en doktor och fick skrivet ut medicin. Jag förstår dig alltså, om du blev besviken.

Kom ihåg bara att begära ersättning från resförsäkringen eller din hemförsäkring.

Hälsningar "Gullsing"
Postat 2007-02-28 22:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet