Stöd Ukraina

Lenils blogg

Tisdag 10 Juli 2018 - Lagos
Resealbum: Portugal 2018

Kallt vatten

Valde sandstranden utan klippor på Lagos västra sida idag, där kan man verkligen snacka om milsvid strand.Men vattnet var om möjligt ännu kallare, glömde ta med min termometer men är ändå rätt säker.Ingen som är i och badar några längre stunder.Det fläktade friskt så man kände inte riktigt ur varmt det var.Lunch fick det i alla fall bli inne i stan igen, det finns ganska många restauranger här med varierat utbud.Jag tog stekta räkor i chili och vitlök och mannen lammkotletter.Jättegott! Efter lite souvernishopping blev det varsin glasscup, min var gigantiskt.Efter det var man proppmätt och fick ta lite siesta på rummet.När vi vaknade igen och skulle fixa till oss fanns inget vatten!!Ringde receptionen som lovade skicka en vaktmästare men det kom ingen och efter en stund så hade vattnet kommit tillbaka.Vi bor längt bort och högst upp i byggnaden så kanske räckte det helt enkelt inte till.Pizza och öl till slutminuterna av VM-fotbollen blev det ikväll och vindarna har nu även nått staden så kvällarna är kalla!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
12 veckor sedan
Tyskland igen
12 veckor sedan
Eguisheim
12 veckor sedan
Château du Haut-Kœnigsbourg