Japp nu är det bekräftat, fyra års working schoolarship i
Australien.
Det tar alltid lite tid att fixa med dessa saker, sökte jobbet straxs innan jul och fick en bekräftelse i mitten av januari att man var intresserad (Jobbet är innom samma företag som jag jobbar här), en semster på tre och en halv vecka till Brasilien & Venezuela februari-Mars förlängde tiden, nu är det bara att förbereda försäljning av
lägenhet och motorcyckel hoppas kunna sitta på planet i mitten av augusti, det tar mellan sex till åtta veckor för möbler att komma ner så hoppas kunna skicka dessa i juli.
Är man intresserad av att jobba utomlands så kan jag ge lite förberedande tipps.
Spara och samla dina betyg, diplom m.m. så du har dessa färdiga antingen för översättning eller till och med på Engelska.
Har du gjort värnplikt så kräver man att du skall kunna uppvisa detta, kan beställas från värnpliktvärket.
Personbevis med info om föräldrarna beställs från skatteverket.
Viktigaste och som har varit det jobbigaste för mig då jag jobbat under samma arbetgivare men med flera olika jobb. Jobbbeskrivning samt betyg från de jobben du har haft. (desto fler intressanta jobb du kan uppvisa desto lättare att få arbetsvisum), Tips!! Australien är experter på restaurang och turism men man har väldigt ont om folk inom teknik och sjukvård.
Du är välkommen att ställa frågor direkt till mig men jag skall försöka hålla bloggen igång under resans gång. /Ernstsson