Stöd Ukraina

Fagerstas blogg

Onsdag 23 September 2009

Jag får medge - jag är beroende.

Tror ni att det finns något avvärjningsprogram mot svamp ? I förrgår skulle vi plocka mossa till gravarna - vad kom vi hem med om inte trattisar. Så i går blev det trattkantarellsoppa med citron och i dag ska det bli svamppaj med väserbottenost. Nu har förkylningen slagit till, så nu får skogen vänta men så fort jag blir frisk så blir det en sväng igen. Jag måste ju torka några trattisar. Det är så gott att smula ner i såser och sen är det alldeles utmärkta julklappar till dom som inte kan komma ut i skogen.
Jag är svampoholic - det är bara att acceptera sanningen. När snön kmmer så blir jag väl avvänjd automatiskt.
Förresten, jag ska köpa ny kamera. Vi tittar på en med bättre prestanda. Den ska vara inköpt och infotograferad till februari då vi far söderut till solen och kompisarna.
Ha en bra dag
Dela med andra:    

Kommentarer
Merlin säger:
Åhhh men det är så gott med svamp.....mums.
Postat 2009-09-25 09:46  Anmäl
Ingemar_e säger:
Svampoholic är precis vad jag också är, Kolla in mitt recept på trattkantarellsoppa (finns på "min" sida här på RG. Jättegott.
Postat 2009-09-23 13:29  Anmäl
Myrran säger:
Det är jag också Marianne, så du är inte ensam. Tyvärr så har vi väldigt torrt härnere just nu så jag bara väntar på det förlösande regnet. Trattisar tycker jag också är godast att tork och ha i grytor, göra soppa på osv. Jag har världens godaste recept på trattkantarellsoppa som du ska få av mig.
Maggan
Postat 2009-09-23 12:17  Anmäl
Fotobengt säger:
Svampoholic. Själv Älskar jag Kantareller. Men det finns ju inte i dessa trakter. Ang. Förkylningen. Trattkantarellsoppa med citron
det botar säkert din förkylning. Håll dej VARM, Drick VARMT,Ät
Nyttiga saker så blir Du snart kry. Lycka till med beroendet.
Postat 2009-09-23 12:01  Anmäl
Anderslindb säger:
Svampoholic, är nog inte så farligt att lida av. Det är ju bra att utnyttja det skogen har att bjuda oss. Lycka till med ny kamera, men det verkar som den du har nu är rätt okej med tanke på dina bilder.
/Anders
Postat 2009-09-23 11:26  Anmäl
Switch säger:
Hoppas du inte hamnar i en djup depression när snön väl anländer....
Postat 2009-09-23 11:07  Anmäl
Tangring säger:
Krya på dig
Kram
Postat 2009-09-23 10:37  Anmäl
Kustaffe säger:
Håller helt med dig om att svamp är otroligt gott
Postat 2009-09-23 10:13  Anmäl
Rika44 säger:
Du har blivit svampberoende och jag har blivit lite R.G .beroende.Du får krya på dig
.I dag skall jag gå på ett Stickcafé.Jag som inte stickat något på minst 25 år sen.Kommer börjapå något lätt,en schal.
Postat 2009-09-23 10:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet