Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Tisdag 11 Mars 2008 - Tranås

Jag är ingen dålig förlorare......

.........nej, jag är en ledsen förlorare.
Ibland har man en önskan om något, något som man vill av hela sitt hjärta. Ibland kan man påverka så att ens önskan går i uppfyllelse, ibland inte.
Var det något som jag verkligen ville, var att bli Årets Turistinspiratör och vinna resan till Västindien. Jag har våndas och hoppats, jag har funderat, analyserat och hållt mina tummar så nu är dom blåa för alltid. Ni kan inte anat hur mycket pirr jag har haft i magen och jag har bett till högre makter om att jag skulle vinna. Det skulle vara så underbart att få vara en lycklig vinnare med en kanonvinst någon endaste gång.....

I går när jag gick och la mig så kunde jag knappt somna, jag låg där och funderade...hur tänkte juryn, vad tittade dom på?? Det första jag tänkte när jag vaknade var den här tävlingen.... Med viss oro i magen åkte jag till jobbet, med datorn och det trådlösa modemet. Jag var bara tvungen att kunna koppla upp mig under dagen för att se om, OM det var jag som blev det jag så stort önskade.

Dagen gick och datorn startades gång på gång......men inget meddelande om någon vinst. Modet började sjunka vid lunchtid och hoppet började sakta att lämna mig. Vid tretiden tänkte jag: - Det är kört! Väl hemma startade jag datorn igen......men icke. Inte ens ett litet meddelande om att: Tyvärr....du är inte vinnaren av titeln Årets Turistinspiratör.

Nu har hoppet lämnat mig helt och hållet (eller..?) Det finns en morgondag också (dom har kanske glömt att meddela mig..) och en torsdag och en... Nej, det blev inte jag den här gången och det gör mig ledsen. Jag ville ju såååå gärna, men oavsett hur mycket vilja man har så går det inte alltd vägen. Det sista som lämnar oss sägs vara hoppet och det stämmer.

.......men jag HAR ju tur....! Jag har världens bästa dotter och en underbar kärlek i mitt liv.

Ett stort GRATTIS till dig som vann! Jag skulle gärna byta med dig...men det är inget jag går och hoppas på... :-) Du är en värdig vinnare och jag tror att du hoppades lika mycket som jag gjorde.

......och till alla ni andra på topp 20.......en STOR kram för trevlig trängsel :-)

Jag hoppas att vi ses en dag! Hälsn. Ellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Lomma säger:
Jag tror att jag har otur i spel, men jag vet jag har tur i kärlek. En underbar familj som jag tycker om att resa med. Klart mera penga skulle ge mer resande, men lite kul är det också att drömma sig bort nogonstans, och försöka spara ihop till drömmen och plötsligen så har man så det räcker, och drömmen blir verklighet.
Postat 2008-03-12 20:40  Anmäl
Anthony säger:
Hej!

Kul att spänningen och förväntan är så stor runt vem som blir årets turistinspiratör! Juryn arbetar för fullt med att ta fram vinnaren och vem det blir kommer att meddelas på lördag klockan 14 i Reseguidens monter på TUR-mässan. Tills dess är alla belagda med munkavle :-)
Jag kan försäkra att juryns arbete inte är lätt, med tanke på alla fantastiska inspiratörer som finn här på Reseguiden.

//Anthony
Postat 2008-03-12 10:03  Anmäl
Fagersta säger:
Vilket fint brev du skrivit. Själv låg/ligger jag ganska långt ner på listan och har aldrig hoppats som du, men jag känner igen tankarna.Har haft samma tankar några gånger i fototävlingen. Väntat på tidningen, knappast vågat öppna för tänk om...... just min bild vunnit den där kameran som inte jag har råd med men som jag hett önskar att jag hade.
Du liksom jag har i alla fall så mycket annat gott att glädjas över, kära makar, barn och barnbarn. Vi kan resa och upptäcka världen och vi kan inspirera andra att se våra resmål. Det tycker jag väger tungt i ryggsäcken.Jag blir glad varje gång någon tycker om mina bilder för då vet jag att jag kanske inspirerat denna någon till att se det vackra som jag sett.
Fånga dagen - ge den ett bra innehåll - man vet aldrig vad som väntar runt hörnet
Kramar
Marianne
Postat 2008-03-12 09:43  Anmäl
Nesor säger:
Va synn jag hoppades för din skull!
"vi" får satsa på nästa tävling! ;-)
/M
Postat 2008-03-12 00:37  Anmäl
Jb säger:
Visst är det tråkigt att inte vara en vinnare, men om man tänker på att det finns barn som inte får mat utan svälter ihjäl, barn som omkommer i krig, barn som misshandlas, gamla som glöms bort, oskyldiga som spärras in, då är en förlust inte så hård att ta. Livet går vidare och Västindien finns kvar och du har något att se fram emot och drömma om framöver. Ibland ser man inte skogen för alla träden. Livet är här och nu och att vara frisk, få äta sej mätt, leva i ett fritt land och ha en underbar dotter, då är du trots allt en vinnare. Du har fortfarande drömmen kvar, låt drömmen leva och gläds åt livet.
Puss och kram!
Postat 2008-03-11 23:59  Anmäl
Anom säger:
Ja vad du måste ha våndas, men vet man ännu vem som vunnit?? jag har då inte lyckats se det på något ställe, kanske missat det. Jag tänkte som så eftersom jag inte hade så mycket att komma med så hoppas jag på att vina på min röstning Kram och lycka till Vem vet??
Postat 2008-03-11 21:51  Anmäl
Kustaffe säger:
Trevlig berättelse om dina känslor inför tävlingen.
Tar för givet bara att det är den som givit oss mest inspiration till resande som blir uttagen som vinnare och inte den som bara raggat ihop en massa röster för att komma högt i rangordningen
Postat 2008-03-11 21:41  Anmäl
Fotobengt säger:
Helt FANTASTISK berättelse med mycket känslor och TANKE.
Synd att Du inte Vann det hade DU varit värd.
Postat 2008-03-11 20:56  Anmäl
Ingamaj säger:
Javisst blir det fler chanser ! Se på mig som fick följa med min mamma när hon vann en jordenruntresa på Bingolotto ! En sådan resa önskar jag att alla skulle få göra. En helt fantastisk upplevelse, med trevliga människor och ett superbt upplägg. Toppen !
Turen kommer nog till Dig också hoppas jag !
Postat 2008-03-11 20:54  Anmäl
Merlin säger:
Vilket härligt brev du har skrivit................kan förstå hur det har känts..........men det kommer fler chanser.............
Postat 2008-03-11 20:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet