Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Måndag 2 Februari 2009 - Sälen

Jag är årets världsmästare......

Förra året gjorde jag min debut i skidbacken och i år har jag blivit världsmästare på slalom. Herre gisses vilken stjärna jag är, jag svischar ner i hundra knyck och svänger hit och dit och snön yr......
Eller om jag ska berätta den sanna versionen....

Jag har botaniserat bland buskar och träd, tittat närmare riktigt ordentligt på en tall eller var det kanske en gran? Trädet kom i alla fall mig väldigt nära och jag trodde i ett ögonblick att jag skulle ingå partnerskap med den men tack och lov så nöjde den sig med en omfamning medan snön yrde och la sig som ett täcke över mig. Inte ett brutet ben eller ett blåmärke, det var trädet som fick ta hela smällen.

Vädret har varit kanon med strålande sol och blå himmel och bara några få 20 minus grader..... Underbar snö och härliga backar, inga köer vid liften och jag har åkt sittlift för första gången. Det var mycket lättare att hoppa av än vad jag hade förväntat mig.

Det är såååå himla roligt att åka skidor, att det skulle behöva ta 39 år innan jag fattade det. Hur är jag funtad egentligen?

Nu får Anja akta sig för nu kommer Ellis :-)

Ha det bra! Ellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Petteri säger:
Här lite skidbilder jag tog i Ö-rike som inspiration:
http://www.youtube.com/watch?v=io3IXtjqRMU
Postat 2009-03-27 11:19  Anmäl
Magie säger:
Det låter som en härlig skidvecka, men kallt!
Postat 2009-02-09 20:29  Anmäl
Malla_ säger:
Riktigt kul..Gillar dina roliga inlägg. Lycka till i backarna i vinter :-)
Postat 2009-02-07 21:20  Anmäl
Blomkruka21 säger:
va bra att ni hade kul här uppe:) själv njöt jag av en vecka hemma i småland. o nu är de inte lång tid kvar tills jag ska åka igen, danne o jag åker till vemdalen nästa vecka. de ligger bara sisodär 26 mil norr om mora, lite lagom :D
Postat 2009-02-04 11:01  Anmäl
Bittan säger:
Hurra för Ellis vårt nya skidess!
Alltid lika roligt att läsa det du har skrivit.
// Birgitta
Postat 2009-02-03 15:53  Anmäl
Madi säger:
Jag kan väl förstå att du har blivit världsmästare, själv är jag också väldigt förtjust i skidning i alla former, fristil i spåret och slalom och "blading" i backorna. Om du vågar testa ett par snowblades så är du såld!
Lycka till (i båda riktningarna)
Postat 2009-02-03 08:40  Anmäl
Gittannor säger:
Det roliga med skidåkning är ju att alla faser i utvecklingen har sin charm och att det alltid finns nya utmaningar. Sen måste man ju inte alltid vara bäst :-)
Postat 2009-02-03 06:56  Anmäl
Merlin säger:
Ha ha ha härligt brev...... Vår nya världsmästare ELLIS...........=).
Postat 2009-02-03 06:27  Anmäl
Gtallan säger:
Det är aldrig försent att ta del av livets goda.
Postat 2009-02-03 05:57  Anmäl
Digitaltoo säger:
Kul, jag var 41 när jag upptäckte detsamma. Men jag tror att du överskattar dej lite grann. Jag tror bestämt INTE att du kan slå Anja.
Postat 2009-02-03 01:32  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet