Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 28 Mars 2009 - Sverige

Hur jag tjänade 3 562 kr....

Jag bara måste berätta om hur jag i dag lyckade få min reskassa för framtida resor att utökas.....
Jag gör sällan några dyra spontanköp, allt är genomtänkt och analyserat. Behöver jag detta eller inte? Är det nödvändigt att ha eller ej? Jag kallar mig själv ekonomisk och det är inte alltid kul när jag hittar något jag gärna skulle vilja ha men som jag också vet att jag inte behöver. Då knackar den ekonomiska fågeln på min axel och kraxar i mitt öra......
- Köp den inte......bättre att spara till resor och så blir det oftast eller nästan alltid.....

MEN i dag var fågeln bortblåst och plånboken åkte fram, inte bara en gång utan en gång till ett par timmar senare. Vad har jag då köpt och hur har jag då kunnat tjäna pengar på det...? ;-)

En av våra stora sportbutiker har gått i konkurs och för ett par veckor sedan började utförsäljningen. Då var jag där men vände i dörren, två timmars kö och halva priset på det mesta. Gisses vad jag fluktade efter pjäxorna då och fågeln pickade mig på axeln och sa nä nä....

Jag kunde inte låta bli i dag utan slog till med ett par pjäxor till mig och ett par till min dotter. 70% rabatt!!!!!
Jag gav totalt 1 528 spänn för två par pjäxor som borde ha kostat 5 090 kr. Vilket klipp jag har gjort och vad härligt att sparat/tjänat 3 562 kr på ett bräde....

Nu ska jag bara hitta dom där 3 562 kronorna........... =-) Jag kan ju använda dom till vår nästa skidresa.....

Ha en bra dag! Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Bittan säger:
Vilket kap du har gjort! Lycka till på din nästa skidresa.

Birgitta
Postat 2009-04-01 07:31  Anmäl
Mandm säger:
Du kanske kan hitta två par skidor för 3562kr? :-)
Postat 2009-03-30 09:55  Anmäl
Tj säger:
En annan får hoppas på sin djuriska charm......:)
Postat 2009-03-29 23:48  Anmäl
Blomkruka21 säger:
ni kan komma hit o provåka dem över en helg:) philip kommer hit på påsklovet..
Postat 2009-03-29 13:25  Anmäl
Fagersta säger:
Hoppas att du får mycket glädje av dina nya fina pjäxor.
Postat 2009-03-29 12:31  Anmäl
Navigare säger:
Mitt i prick!!! :-)
Nu ska vi bara provåka också!!
Postat 2009-03-29 11:52  Anmäl
Merlin säger:
Visst är det kul när det är utförsäljning, och visst gör man sådana kap som du gjort......ja, då är man stolt över sig själv...=).
Postat 2009-03-29 08:34  Anmäl
Robb säger:
man behöver inte pjäxor i thailand =;)
Robb
Postat 2009-03-29 08:16  Anmäl
Go_east säger:
Du har gjort ett klipp där,ett par bra pjäxor är a och o för en lyckad dag i backen :)
Postat 2009-03-28 18:32  Anmäl
Mjorumm säger:
Tänk så roligt att det finns fler än jag som tjänar pengar på detta sätt
Lycka till
Postat 2009-03-28 18:18  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet