Stöd Ukraina

Missxs blogg

Onsdag 18 Juli 2007

Jag älskar Ryanair :)

Japp så är det.. Häromveckan var det dags igen...GRATIS biljetter, inga skatter, inga avgifter. Till vissa destinationer bara förstås men man kan ju inte få allt ;) Efter lite pusslande och rotande lyckades jag få ihop en resa till deras nya linje Berlin i oktober för 2 kr :) Sen brukar jag välja webcheckin o priorityboarding så det blev totalt 58 kr. Som hittat.
Det blir min första gång i Berlin...man har ju hört att det ska vara sevärt o dessutom en riktig rock n'rollstad. Är det någon som har några tips så kommentera gärna :)

Lite mer lovord om Ryanair... för jag vet att en del är tveksamma att resa med dem. Visst de har inte världens snyggaste inredning i planen o du får ingen gratis grogg o macka, men handen på hjärtat, gör det så mycket på en flygresa på nån timme eller två? Inte för mig iaf.. Och jag tycker ju ändå att plan är grymt obekväma, för jag har långa ben.
Bokningen är smidig, passa dig bara så att du klickar bort reseförsäkringen i övre fältet, annars följer den med på 135 kr utan att du kanske märkt det.. (de flesta har ju reseförsäkring redan + det oftast ingår på kortet du betalar med). Sen får du betala för väskor man checkar in men det brukar man ju inte behöva på en t.ex kort weekendresa. Snipp, snapp så är det klart o du printar ut din biljett. Bra att det numera finns webcheckin också så att man slipper komma så jättetidigt till flygplatsen.
Stora nackdelen är ju att flygplatserna brukar ligga rätt långt från orten...men som sagt det går ju det med.
När jag började flyga med Ryanair hade de väldigt mycket förseningar, men det har jag inte alls märkt av på senare tid. Även insidan på planen är ju numera uppfräschad.
Har heller aldrig blivit av med en väska faktiskt (peppar, peppar ta i trä)
När man skrivit in sig i deras mailinglista får man ju också info om kampanjerna en stund innan de sätter igång o kan hänga på låset så att säga ;)

Så ett utmärkt sätt att utforska Europa för billig peng är det ju helt klart (även om jag ju har en tendens att hamna på samma ställen om o om igen) Ser mycket fram emot när de börjar flyga billigt över till USA!!!

Så Berlin here I come :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Missx säger:
Japp, dyrt att boka om är det.... Har turligt nog inte behövt det nån gång..
Postat 2007-10-08 19:01  Anmäl
Reseglad säger:
Blir glad när någon ger beröm åt Ryanair,som du som har startad diskutionen.Jag reser med Ryanair flera gånger om året,det er aldrig något strul,en gång från Girona till Skavsta,då blev flyget innställd p.g.a.Väderforhållande.Men det var inget problem,bokade om ny hemresa direkt ved service-disken på flygplatsen.Kostade inget extra.En del andra bolag tar också ombokningsavg.men kanskje inte så hög!
Har bara lovord att ge dom,resar med dom igen 13.dec till Lubeck och 29.jan.till Sardinien.
Postat 2007-10-05 08:38  Anmäl
Ivan säger:
Har nog upplevt Ryanair något annorlunda.
Skulle vara i Dublin 6 juni. Hade biljetter med SAS. Varslade om strejk. Lyssnade på TT-nyheterna på natten. 02:15 blev strejken faktum.
Bokade då också med Ryanair.
299:- dit och 1:- hem. Detta blev snabbt 1300:- för två med skatter och avgifter. Fick betala för en väska. Den utan väska fick betala för ombordstigning utan bagage.
Kortbetalning kostade också.
Hur betalar man annars. Står någon i flyplansdörren och tar betalt?
SAS kom igång. Åkte med dem ist för Ryanair från Västerås.
Fanns visst flygbuss dit. Kostar?
Bokade om mina Ryanairbiljetter till 22:a okt. Kostade 1700:-

Tänker inte utnyttja dem.
Finns nu till salu för 1300 + 1700 = 3.000 kronor.
Sedan tillkommer förstås säkert någon avgift för nya personer. Eller?
Är inte rädd för sunkiga flygplan.
Har flugit i Afrika i gamla fallskärmshopparplan med långbänkar.
Men uppskattar inte Ryanairs marknadsföring.
Tror på korrekta uppgifter från början.
Postat 2007-10-04 23:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet