Stöd Ukraina

Solans blogg

Tisdag 5 Februari 2008 - Island

Islandresenärer söks

Halloj där ute!

Jag behöver tips på nåt bra bolag att åka till Island med.
Tänker överraska maken med en resa i födelsedagspresent och då kom Island upp som ett tänkbart alternativ. Tror han skulle uppskatta detta + att jag ju gärna själv också åker dit (fast jag åker ju gärna vart som helst). Känner ingen som varit iväg så det är lite svårt att veta vad man "måste se" och vad som absolut inte är värt pengarna. Är det tex bra att åka med nåt av bolagen som har nordiska guider?

OSA // Solan
Dela med andra:    

Kommentarer
Masve säger:
Jag kan rekommendera Vulkanresor. Jag åkte med dem i april 2005. Vi stannade till i Reykjavik när vi var på väg med IcelandAir till NY. Det blev 2 oförglömliga dagar och nätter där. Ett tips när du åker dit är att se till att boka in Blue Lagoon redan på väg till hotellet från flygplatsen. Det är en makalös känsla att bada i denna varma källa direkt efter att du klivit av planet. Helt underbart! Sen rekommenderar jag givetvis att du bokar in en utflykt på islandshäst. Vulkanresor har flera bra sådana utflykter. Kolla in deras hemsida http://www.vulkanresor.se och om du bokar resan genom deras säljare Ulf Nordström får du gärna hälsa från mig (Mats Svensson). Jag är säker på att han kommer ihåg hur nöjda jag och familjen var när vi bokade med dem.

Ha en underbar resa!

Mvh Mats
Postat 2008-02-06 23:44  Anmäl
Ingemar_e säger:
Hello!
Vill bara komplettera Tvablaaoqon med bl. a.utomhusbad. Jag var på ett "hett" källabad precis utanför hotel Loftleidir i Rejkavik. En upplevelse. Rätt kul också att se när skolungarna "plockar upp" och hjälper Lunnefåglarna att få luft under vingarna. De har lite svårt att få ingång flygeriet från strandnivå. Om jag minns rätt var det just på Akureyri jag såg detta. Gillar ni ridning är det tölta som gäller på Island.
Jag tror också att ni kommer att stortrivas.
Postat 2008-02-06 00:32  Anmäl
Tvablaaogon säger:
Halloj!
Jag var på Island i aug -06 och det var underbart! Lite tips:
- Vad jag vet så är det Icelandexpress och Icelandair som gäller för flyget.
- Avsätt 1-2 helgdagar i Reykjavik, utelivet är ett kapitel för sig själv, vänta till efter midnatt så fattar du...:-) Är du/ni musikintresserad så är 12 tonar också ett måste!!
- Jag ger samma råd som jag altid ger: Planera inte för mycket! Det är lätt att hitta boende utmed vägen om man reser runt.
- Blue Lagoon är värt ett besök, mitt tips är att lägga det sist...
- Jökulsarlon är också ett måste.
- Valsafari är skoj men tveksamt om det är värt pengarna. Det blir mycket väntan... Ska ni göra det så åk från Akureyri...
- Till sist så rekommenderar jag en tur till inlandet trots att vi missade det... Och Geysir bör man inte heller missa...

Är heöt säker på att ni blir supernöjda!!
Postat 2008-02-05 21:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet