Stöd Ukraina

Kimpossibles blogg

Onsdag 15 Oktober 2008 - Stockholm

Hur långt tid tar det att skicka ett vykort..?

Igår under fullmånen slog det mig att det var en månad sen vi satt där på stranden på Bali och senare gick o postade mina vykort som hade legat alldeles för länge i min lilla väska.

Där låg mina små hälsningar och väntade i väskan på att bli skickade medan jag for omkring på Javas hav på den härliga segelbåten Jaya krusades fram över klarblått vatten och spanade efter delfiner.
Eller när jag svävade viktlös under ytan och tumlade runt i ett sjudande vatten av fisk och korallliv.
Eller när vi drog apor i svansen och besökte spännande tempel i en grönskande Indiana Jones miljö.
Eller besökte byar där befolkningen knappt sett en vit människa förrut.
Eller besökte underbara snövita öde stränder och åt färska kokosnötter.

Den här underbara resan har verkligen satt sina spår och vägrar lämna mitt medvetande, den kommer värma mig hela långa hösten o vintern förhoppningsvis.

Snart dimper det kanske ner lite hälsningar och sprider värme hos mina nära och kära och berättar om mina äventyr och upplevelser i fjärran Sydostasien. Hoppas de blir lika glada som jag blir när jag får handskrivna kort eller brev från någons upplevelser och tankar.

Ska bli skoj och se om de kommer fram alls, vad glad och förvånad jag skulle bli! Tänk om kortet kom iväg från Östtimor - landet som har ett civilt passagerarplan som landar per dag?
Spännande! Nästan som flaskpost..
Dela med andra:    

Kommentarer
Kimpossible säger:
Tjohoooo! Kan ni tänka! Korten från Östtimor har nu kommit fram! 10 veckor senare, 70 dagar! Häftigt ändå att det funkar..
Postat 2008-11-20 08:16  Anmäl
Kimpossible säger:
60 dagar.. och inget kort från Östtimor än!
Postat 2008-11-12 12:26  Anmäl
Kimpossible säger:
Kan glädjande berätta att korten från Bali damp ned igår! 35 dagar tog det.. nu återstår o se om kortet fr Östtimor kommer fram..
Postat 2008-10-21 13:22  Anmäl
Mrmister säger:
Vi skickade våra kort från Indien i mars...
...in´t har dom kommit fram än...
Postat 2008-10-18 22:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet