Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Fredag 23 December 2011 - Vung Tau

Hotellet

Nu är vi här på ett hotell som inte riktigt passar in i de vuxnas drömmar om en backpackingresa, men barnen myser. Vi tog en liten promenad utanför hotellområdet och kunde snbbt konstatera att detta område är bara en semesterresort.
På hotellet är vi en attraktion, då detta är vietnamesernas semesterort och inte nått ut till övriga världen än. Standarden hade passat vilka poolfantaster som helst, men det finns ingen i personalen som kan engelska. Det är svårare att göra sig förstådd här än ute på landsbyggden.
Dagens väder. Det var mulet och lite svalare i Ho Chi Minh, 30 grader. I Vung Tau var det riktigt blåsigt, men varmt. 32 grader. Vi blev röda allihop.
/ J
Dela med andra:    

Kommentarer
Golstorp säger:
Hej

Allt verkar OK hos Er,jag hoppas att ni får en skön julhelg.
Det finns nog mycket att berätta när ni kommer hem.
Hälsn. morfar
Postat 2011-12-24 11:16  Anmäl
Sjrvarfarmor säger:
God Jul mina kära!
Här i Skåne randades julafton för en timme sen och jag är nu på väg i säng. Alla sover och huset andas julefrid. Det är 7 grader varmt, 0 snö. En liten enslig glögg och en flukt på vad ni har för er på er äventyrsstråt. Alternativ jul - eller?
Jag förstår att ni mår som prinsar! (och prinsessor förstås!)
Saga, har du pratat franska än? Annars är väl kroppsspråk ett alternativ.
Tänker mycket på er och hänger med som ett litet fladder bakom!
Julekramar! B
Postat 2011-12-24 01:47  Anmäl
Nenne08 säger:
Önskar er en riktigt skön julafton utan alla krav och måsten. Själv hoppas jag att julféen dyker upp i natt och hjälper mig med att klä granen och slå in julklapparna...
Postat 2011-12-23 16:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär