Stöd Ukraina

Missxs blogg

Torsdag 15 Mars 2007

Hemma igen...

Ja så var man hemma igen efter ytterligare en kortvecka i London. Ett välbehövligt avbrott i tristessen och den grå sörjan som var Sverige när jag åkte.
Att komma till London är alltid som att komma till mitt andra hem, fastän jag aldrig bott där. Jag hittar dit jag ska, vet vilka klubbar/barer som gäller och hittar i "vår" gigantiska mataffär. Mataffärer ja...jag älskar att gå i mataffärer utomlands. Och kolla in allt som finns, i många fall ett gigantiskt utbud jämfört med hemma. Ta bara t.ex disken med desserter, cheesecakes och choklad kladdkakor etc..Yum... nu tål inte jag laktos så det blir mest se men inte röra, men det funkar det med ;)
Och det är så härligt att kunna köpa öl i mataffären tillsammans med chipsen. Brödet i London däremot är mestadels äckligt. Mörkare fiberrikt bröd är tyvärr ett okänt kapitel i de flesta affärer.. Också att kunna köpa huvudvärkstabletter och dyl i mataffären är ju inte helt fel, eller hur?

Annars var det som vanligt, rock n'roll och festande och en del promenerande. Åt också middag på Planet Hollywood vid Piccadilly. Jag älskar amerikansk kitsch och hamburgare så det passade perfekt. Dock rätt dyrt och inte extremt gott för det priset. Och merchandisens priser ska vi inte tala om... nåja..kul att ha varit där i alla fall :)

Längtar redan till nästa resa :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Raketost säger:
vet vilka klubbar/barer som gäller
Hej! Ska till London om 3 veckor. Har du ngt tips på klubb/bar för oss som fyllt 40, men vägrar sluta skämma ut sig på dansgolven... :))
Postat 2007-03-16 11:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet