Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Onsdag 12 November 2008 - Flahult

Hemma i mitt fina hus

Nu sitter man här med en stor god latte, precis uppkliven ur sängen efter en låååång natts sömn. Brukar ju inte sova så länge som 10 timmar, men det var skönt.
Det är ju likabra att vänja sig för nu har man ju 15 veckors sovmorgon, är inte det helt sjukt?????
Ja, ja, nu ska jag iallafall försöka få i ordning på mig själv, hämta sonen på skolan och köra ner honom till tandläkaren så det biten är klar innan vi åker nästa vecka.
Ikväll ska jag träffa mina kära "ex" kollegor sedan Radio Match tiden, vi ska ut o käka...o kanske blir det ett glas vin, men vet ju aldrig och det känns u helt okej att ta ett glas vin idag.....eftersom jag faktiskt har semester! Jag måste upprepa det hela tiden för at jag själv ska förstå att det verkligen är så.
Vi har ju planerat denna resan i 1 år och nu när det är dags känns allt ändå så långt borta, svårt att beskriva känslan.
Alla frågar mig hur det känns och jag kan ärligt talat inte svara så bra på det. Jag har inte hunnit efter att känna hur det känns, så känns det.
Som Ni förstår behöver jag ju semester....det har varit lite mkt sista åren.
Igår följde min son med mig ner o handlade lite och det har väl inte hänt på det senaste året...för att jag själv inte tagit mig den extra tiden att fråga honom 2 gånger istället för en gång. Vi hade det supermysigt, hann och prata som vi aldrig pratar annars. Jag fick tom reda på att han varit hemma hos sin nya tjej igår. Han är ju bara 10 år, men mamma tycker ju givetvis det är roligt och vill genast träffa Alva vilket vi säkert hinner innan vi åker. Hur som helst, när man verkligen har tiden så finns det så mkt mer tillfällen att få de där kvalitetstunderna med sina barn, man och vänner och det är så värdefulla. Igår när jag skulle gå o lägga mig kände jag mig som en helt ok mamma och det var väldigt länge sedan jag gjorde det, och det berodde bara på att jag fått 20 minuters pratstund med min son en dag. Vilken konstigt stressad värld man lever i.
Men hey hey hey.....nu har jag gjort något åt det. 3 månader tillsammans med familjen utan större krav!
Gör det Ni med!

Kram på Er
Dela med andra:    

Kommentarer
Jossan72 säger:
Hej där goding!
Det kommer förmodligen ta lååååång tid för dig att varva ner. Livet är alldeles för kort för att man ska slösa bort det på jobb eller hur?
Du/ni gör ju helt rätt som tar er tid för familjen under en lång period och bara andas tillsammans och verkligen lever tillsammans. Troligtvis kommer ni inte att gå tillbaka till samma ekorrhjul igen efter den här pausen.
Jag själv skulle behöva ta tag i mitt liv och rensa ut det som inte känns bra. Egentligen borde det vara ganska enkelt eller vad säger du?
Jag kommer att sakna dig massor även om vi inte hunnit träffas nästan någonting på ett halvår åtminstone. Men riktiga vänner behöver man ju inte träffa ofta för att veta att man har kvar dem som vänner för alltid.
Rickard kommer att tycka att det känns tomt utan "Mackan" på jobbet, det vet jag.
MEN .... hallå... tre månader är ju ingen tid alls. Nu kanske vi håller kontakten via mail oftare i stället :)
Vi ses i morgon kväll ! Ser verkligen fram emot det. Barnen blev jätteglada.

kramar i massor till dig från mig
Postat 2008-11-13 12:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet