Tjaha..då var man hemma efter en snabbis i Turkiet.
Om man bortser från idioterna vid alla krogar och försäljarna (som var 25 ggr tjatigare än Gambianerna på Kap Verde) så var det en kanonvecka.
Lagom varmt,ganska
billigt,inte så lång flygresa.
Enda kruxet på väg ner var att planet vi skulle ha flygit med var paj pga någon fågel i motorn....så vi fick en gammal häck från Air greenland tror jag.
Men fram kom vi.....så varför klaga.
Tror dock att Alanya är skitjobbigt under högsäsong då all fylla o discodunk kommer igång på allvar.
Jo förresten har en sak till att gnälla över....en av
hotellpersonalen som höll frukosten jagade efter en och sa god morning femtioelva ggr o ville hälla upp kaffe,skala mitt ägg,bre min ostmacka ja till och med torka mig i röven om jag hade bett om det. Allt för att få den där sabla dricksen.....vilken man inte kunde undgå.
De hade satt ut tipboxar i varenda hörn på hela anläggningen.
Citerar dig. Precis så var det när jag skulle hem från Antalya okt 2005. Fågel i propellen på väg till Turkiet. Och jag satt i antalya och ville hem. 130 resenärer och efter 12 timmar!!!! kom Apollo och ropte upp en lista med 90 namn som fick åka med ett ofrescht plan från Istanbul, utan Tax free, utan mat, endast turktalande besättning. Och det värsta INGET toapapper. 40 pers fick stanna 1-2 dygn ytterligare, men då på hotell. I hate Apollo. Never more. Skötte det utomordentligt dåligt. Vem åkte du med??
Fråga de som jobbar i serviceyrken här.
Utomlands är det oftast den enda lön de har. T.o.m. i USA.
Tyvärr har vi svenskar blivit kända nere på kontinenten för att vara snåla.
Tips är en förkortning av: "To insure promptness."
Bor du på samma hotell, så ge tipsen första dagen, Då får du bra service hela tiden. Samma sak om du ofta går på ett stamlokus.
Kolla valutabolagens lathundar om lämplig tips för olika tjänster i olika länder så är du litet förberedd.
Tror inte att du själv skulle vilja jobba gratis med gnälliga gäster.