Stöd Ukraina

Tjs blogg

Måndag 8 December 2008

Gambia

Jaha då har man varit hemma någon dag för att hinna tvätta upp fillingarna för nästa tripp nu om någon timme.
Gambia var helt ok,ungefär som jag väntat mig.
Varmt,billigt,de flesta mycket trevliga om man bortser alla sabla bumsters som försökte mjölka ur alla dalasis av en.
Bäst var ju en snubbe som stoppade oss på gatan o sa att han var vakt vid vårt hotell o han hade precis gift sig,o ville att vi skulle följa honom hem och hälsa på frugan innan de åkte på honeymoon......
Ok blåögd som man är,vi följde med....hälsade på ett stumt fruntimmer o fick en dricka var....så var ruljansen igång.
Lilla boken kom fram från the grandfather. Så skulle man fylla i namn o land och hur mycket man kunde skänka till de svältande barnen i SOS barnbyar...tittade irriterat på honom (hade nämligen blivit utsatt för detta första dagen i Bakau...
Bullshit sa jag till honom....kikade ner i boken o såg att en "svenska vid namn Mageta felstavat som fan hade skänkt 1,5 miljoner Dalasis (500 000SKr). nu får du ge dig,får jag snacka med the grandfather sa jag.
Då fick den fan panik o började dilla om ditt o datten hur dyrt det va med läsken han bjudit på,så jag slängde till honom en 50:a .
Sen gick vi ut på stan igen.....frid o fröjd...
Någon dag senare spatserade vi i andra änden av stan,tro på fan,tokfan kom joggande igen.
"Hello i work as a guard at your hotel and i just got married, come and say hello the wife before i go to honeymoon.... ööööö höörrudu vi gick ju nästan på det sist känner du inte igen oss eller???
Nä nu måste jag dra igen resväskan o dra till Landvetter.....Madeira hägrar...
Dela med andra:    

Kommentarer
Conteh säger:
har själv varit med om samma sak 3;dje gången jag var där,,DET E VÄLDIGT VANLIGT...o tänk på hur många barndop man kan bli bjuden på.....dom gör allt för att lura turister på pengar tex. en kille som sitter utanför Bakoto hotel o samlar in pengar till "sin operation" han har vari där i 10 år (som jag vet) 0CH ÄNNU INTE OPERERATS.....JAG TROR INTE HAN VILL OPERERAS,, FÖR OM HAN BLIR "ARBETSFÖR FÅR HAN INGET JOBB ÄNDÅ....SÅ HAN TJÄNAR MULTUM PÅ GODTROGNA TURISTER
Postat 2009-03-08 13:52  Anmäl
Crista säger:
Hoppas det blir lugnare på Madeira då...annars kunde du väl erbjudit honom en honeymoon i Halland och renovering på en hallandslänga.
Postat 2008-12-09 21:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

9 days left
15 år sedan
Gambia
15 år sedan
5 days left
15 år sedan
Danmark