Stöd Ukraina

Youcans blogg

Fredag 25 Januari 2008 - Auckland

Grisen i säcken!

Denna dag börjas med en härlig kaffe på stan. Gillar kaffe. Sedan bär det av till fler bilmarknader och hostels..
Vi hittar en ganska fin Subaru combi automat med en 2,6 liters motor och AC. Den är nyss kommen från verkstaden och allt är i fint skick. Johan provkör. Bilen går fint.

Samtidigt som vi kikar på denna bil får vi ett sms om en Nissan Largo minibuss från 93 med dieselmotor. Den är ombyggd med säng och har full campingutrustning. Vi vill titta på den. Johan är väldigt sugen på en van, för det är enkelt. Jag vil hellre campa, men så måste vi ha tält också. Gillar dock att sova i tält. Vi ber i alla fall om att få återkomma nästa morgon för Subarun och ger oss iväg för en titt på Largon.

Largon ser ut helt ok ut på utsidan och alla papper är i ordning. Jag är skeptisk. Jag gillar inte det jag ser. Ibland får man en underlig känsla att något inte är som det ska "intuition" men Johan tycker jag är tramsig. Jag påpekar att vi borde göra en bättre koll på bilen, men Johan säger att han litar på killen. I efterhand kan jag säga att man inte kan lita på någon. Inte när det kommer till bilköp i alla fall... Han provkör inte ens bilen! Jag är så irriterad på honom vid det här laget att jag kokar. Johan ber mig ta det lugnt. Han är en hopplöst cool norrlänning som har den dock så älskvärda egenskapen "tillit". Vi får köpa Largon väldigt billigt och jag tycker det är ett varningstecken i sig. Jag och Johan är i grund och botten väldigt olika. Han är lugn och stilla och jag är väl mer eller mindre ovädret som drog förbi... Jag lugnar ner mig och vi går och äter middag. Det skall trots allt bli spännande att komma iväg. Vi somnar gott och drömmer om härliga äventyr.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet