Nu börjar hälsningsfraserna sina så jag börjar med ett enkelt HEJ! Måndag morgon här i solskensstaten, och dagen förväntas bli som gårdagen, dvs 26 g varmt och svag bris. Ni ser ju, det har kallnat betydligt här nu, och luften är betydligt torrare, även om den nu är som den fuktigaste sommardagen hemma. Det börjar med andra ord bli vinter här, till Floridianernas stora förtjusning!
Igår solade vi en stund, men Marcus var jättesugen på att bygga lite med sitt nya lego, så han och jag gick upp lite tidigare. Sen kom även resten av gänget upp och vi fixade till oss lite. Eve och dessan åkte med oss till Volusia Mall, medans Danne for till New Smyrna Beach. Vi släppte bara av dom shoppinggalna tjejerna och åkte vidare mot markanden för inköp av resväskor. Nya regler och en hel del shopping gör att vi måste ha nya och framförallt fler väskor med oss hem. Marcus kommentar när vi lämnade av Dessi och Eve var - varför gjorde gud ewes hjärna så shoppinggalen? Tja, svara på den ni om ni kan. ;o)
Och alla som känner våran underbara lille son vet att han har dom mest underligaste funderingarna och önskemålen, och ända sen han sett kyrkogården här i daytona , så har han velat dit. Sagt och gjort, mor och son tog en promenad inne på gravgårn medans far i huset inhandlade bikertröjor, och Marcus tycker det är så intressant med alla olika gravar och vill veta vad det står på varenda en. Nu är det här en väldigt gammal kyrkosgård, med gravar från början av 1900, så viss text är svårtydd. Men ungen var nöjd över vårat besök! Senare på kvällen var vi bara hemma, vi beställde pizza , en annan av Marcus önskningar. Sen gick jag å gossen ner till spelrummet och han fick spela bort hela 2 dollar. Det blev en tidig kväll, och det var behövligt.
Idag ska sällskapet åka till San Agustine,
USA´s älsta stad som ligger 8 mil norrut. Min familj ska väl plaska lite, men nu måste jag ringa SAS och kolla lite bagageregler. Så till nästa gång....ha det!