Stöd Ukraina

Mapes blogg

Torsdag 20 Mars 2008

GLAD PÅSK på er alla från ett Underbart gott Thailand

Glad påskhälsning,efter 4½ månad i Thailand,längtar inte hem ännu,har ju dryga månaden kvar här.
Här är livet så oerhört lättare att leva,tar dagen som den kommer,lever här o nu. Vill passa på att TACKA
de på reseguidens trevliga vänner,som varit här,och gjort min vistelse,än trevligare,SAKNAR ER ALLA:
och hoppas ni kommer åter en dag.Dagarna har varit späckade,från första veckan,fram till nu,men ändå ingen stress,det går inte att stressa här,ingen ide.Dagarna har varit fyllda med trevliga människor
från vårt avlånga land Sverige,de kommer och går,blir guidade,kommer iväg på utflykter,båtresor m.m.
Avskeden är alltid lika gripande,varje person,familj,sätter sitt spår,en del mer än andra,och till 98%
har det varit nöjda.Thailand är fantastiskt och kommer man bara lite ifrån "turiststråken" är här helt
underbart .Inget är omöjligt,och ens dag blir fylld av," Aha är det så här lätt att leva".
Idag börja jag dagen med,att sätta på min kaffebryggare med Gevaliakaffe,åt min frukost,ner till "Havet"
för en halvtimmes bad,helt ensamn i Siamviken i Wang Kaew havet klar blått,kanske 28-29g (lite i varmaste laget nu) efter det ännu en kaffe i poolen,fram till kl.1030.Väntar på 11 förhoppningsfulla
Svenskar som kommer idag kl.15.30 (första ggr i Thailand) det gäller att göra det bästa för dem,imorgon ska de redan på snorklingstur till "Ko Thalu",sen fortsättning följer.Ska även träffa ett Finskt par vi ska på
marknadsbesök,och äta Thailunch.Bilen min Honda cevic går i ett,är nog den enda "Vita kvinna" som kör bil härnere,de nästan kör av vägen när de ser mig,så det är förenat med livsfara att ge mej ut i trafiken.
Nej då skämt o sido de känner igen mej nu,i dessa trakter,men kommer jag lite längre ifrån,blir man betittad.Min man Lasse åkte hem den 25 feb lite tomt efter han,men dagarna är som sagt späckade.
Får det lite lugnare nu i april,ska ladda batterierna då före hemfärden i maj.Stannar i Sverige fram till första veckan i september,då bär det ner igen.Har haft problem med att ladda ner kort,härifrån,vet inte vad jag gör för fel??? Men de får komma senare. Ha nu en trevlig Påsk ,här firas ingen påsk,men vi har snart SONG KRAN 12-13-14-15 April Thailänska nyåret med vattenfestival,som vanligt. Soliga hälsn. Mape
Dela med andra:    

Kommentarer
Pia1964 säger:
Hej! Vad skönt du har det! Inte får man hemlängtan därifrån, inte, det är ju prövat! Kunde vara där alltid! Hoppas komma snart, bara gubben fixar ett jobb. Ser ljust ut nu, han ska på en intervju nästa vecka, sen vet vi mer. Ha en skörn"påsk", eller vänta till Songkran.. Här e det kallt o soligt, men kvällarna och morgnarna e ljusa, så det känns bättre än i vintras! Ha det gött o ta vara på dej på vägarna med Hondan. Det är ju inte du som e farlig i trafiken, men dom andra... Hälsa alla! Kramar från Pia.
Postat 2008-03-20 19:25  Anmäl
Leroslover säger:
Vad underbart det låter. Planerar själv en resa i samband med min 50 årsdag om 1 år. Tänkte åka vid denna tiden ungefär. En undran kring Song Kran, är det samma datum varje år? Vi måste nog planera vår hemresa efter den tror jag :o) Antingen åka före, eller vara med om den och åka efter. Har hört att det kanske kan vara problem att ta sig till flygplatsen för allt festande, risken att bli blöt mm mm. Tack för tips!
Postat 2008-03-20 14:44  Anmäl
Romha säger:
Kul att höra att du har det så bra där nere. Glad Påsk till dig också !/ Rose-Marie
Postat 2008-03-20 10:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet