Ja antligen framme,ja det var en resa som heter duga,efter mellanlandning i Helsingfors var jag pa vag till Bangkok
efter 1-2 timmars
flygning,borjar 2 Finnar (overforfriskade) att hota passagerarna,kalabalik uppstod lite,personalen gjorde vad de kunde,2 poliser bland passagerarna fick hjalpa till,men det gick ej att stoppa.Piloten valde att vanda ater till Helsingfors efter 2tim flyg Phuu Val tillbaks i Helsingfors stormar 10-12 poliser pa planet,med mord i blick.
Efter mycket om o men fick de ut dem,sen ytterligare 3timmars vantan innan vi kom ivag.Nar man kom till ro,efter
mat o dryck och skulle fa sova,satt en fam. med 4barn bredvid ,forstar att barnfamiljer vill till
Thailand med,men 4st
sma barn som skrek i 10 timmar an den ene an den andre,ingen somn dar. Val framme i Bangkok ,brukar jag uppsoka rokrum (ar tyvarr rokare annu) men denne gang sprang jag forbi,kunde jag klara mej 24tim klarar jag lite till.
Igenom immigration latt o smidigt ingen ko, vantar pa min resvaska ,ingen resvaska kom,nej inte mer nu,men visst ingen resvaska kom,till informationen och forklara allt,alla papper o stamplar,2 timmar dar.Denna gang skulle jag till Bangkok 3dagar innan jag aker till mitt Ban Phe som tur var,nu efter 2dagar fortfarande ingen resvaska,jag hade inget i handbagaget,forutom alla papper o vardesaker,toalettartiklar,smink,midisiner,klader,ja allt allt,nu det sista nar jag ringde har den variyt i Kopenhamn kommer till Bangkok imorgon,tror inte pa nogot innan jag ser den.Sa det forsta man far gora ar att kopa klader m.m. Sa jag rekommenderar er alla glom ej namn pa resvaskan och garna nagot kannetecken,typ fargat band ,rosett. Ja ,solen skiner och trevliga manniskor,och det handa varre saker i varlden ha det gott alla Mape
Hörs o kram
Kramar Leif
Kunde nästan tro att Hin Håle försökte sätta käppar i hjulet för dig nu när du har sett fram emot detta så mycket.
Shoppa lite nya kläder och diverse grejor är väl inget du är ledsen över om jag har förstått din last rätt :-)
Skämt åtsido, ha det nu så gott och hoppas allt ordnar sig till det bästa.
Ps. vi har 20 cm snö här utanför U-valla nu. Ds
Hoppas du får ut mycket av Bangkok ändå, trots förmodad trötthet...
Hälsningar Anneli
Hälsningar Gilla