Stöd Ukraina

Resegalens blogg

Tisdag 28 November 2006

Genova

Spenderade några dagar i Genova i helgen och man inser att Italien är fullt av trevliga städer.
Staden hänger så gott som ner för berget vid medelhavets kant. Promenerade runt i Genovas gamla stad med härliga små gränder. Besökte Saluhallen med dess sprudlande liv och grönsaker, fisk , kött och delikatesser som doftade underbart.

Stannade till på cafen lite här och där för en espresso och man inser att på något sätt smakar kaffet godare här.

Genova har också ett fantastiskt akvarium som är värt att besöka, också ett beök i den gamla hamnen där man kan fantisera om hur Cristofer Columbus satt och drömde om framtida seglatser.

Nu sitter man tillbaka på sin plats på jobbet och drömmer igen, blir värre och värre varje gång....
Dela med andra:    

Kommentarer
Lanta säger:
Jag känner så väl igen mig i att det blir värre o värre för varje resa när man kommer "hem". Tja numera vet jag inte vart jag ska säga hemma. Men jag antar att jag kan säga att jag har två hem numera...en ganska skön känsla ändå. Jag har ju nått en bra bit på väg till mina mål..
Ha det gott o trevliga resor framöver.
MVH Laila
Postat 2006-12-01 10:42  Anmäl
Roy säger:
Kul att du tog dig tid att besöka Genova! En stad man mest passerar av bara farten, men efter ditt inlägg kan jag nog tänka mig att uppleva staden lite närmare...
Postat 2006-11-30 16:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

back in sweden....
16 år sedan
Kapstaden
16 år sedan
Fredag...
16 år sedan
ett bra 2008 so far....