I morgon är det fullmåne och Mars ligger så till att man kommer att kunna se Mars samtidigt med blotta ögat. Som två månar sida vid sida. Det måste man ju bara kolla in. Det kommer inte att ske fler gånger under vår livstid.
Hej. Kul att du är intresserad av planetarna och månen :) Nu vet jag inte hur eller var du har hört allt det här, men eftersom det (som vanligt) cirkulerar en massa skumma ideer på nätet så tänkte jag bara påpeka att Mars, precis som vanligt, kommer se ut som en liten prick. Förvisso kommer det vara en ganska ljusstark liten prick, men dock en prick! I bästa fall kommer du alltså kunna se en fullmåne och en prick. Det är inte tal om att man skulle kunna se "två månar sida vid sida".
Tro inte på allt som står på internet, men gå för all del ut och ta en titt! Natthimlen är alltid spännande och har du inte sett Mars förut så varför inte passa på ikväll? Det går dock givetvis lika bra någon annan kväll!
Kul att du är intresserad av planetarna och månen :) Nu vet jag inte hur eller var du har hört allt det här, men eftersom det (som vanligt) cirkulerar en massa skumma ideer på nätet så tänkte jag bara påpeka att Mars, precis som vanligt, kommer se ut som en liten prick. Förvisso kommer det vara en ganska ljusstark liten prick, men dock en prick! I bästa fall kommer du alltså kunna se en fullmåne och en prick. Det är inte tal om att man skulle kunna se "två månar sida vid sida".
Tro inte på allt som står på internet, men gå för all del ut och ta en titt! Natthimlen är alltid spännande och har du inte sett Mars förut så varför inte passa på ikväll? Det går dock givetvis lika bra någon annan kväll!