Stöd Ukraina

Nictes blogg

Onsdag 19 December 2007 - Lima

Framme i Lima

Hej pa Er

Da va vi framme, efter over ett dyngs resande ar vi antligen pa plats i Lima. Allt har gatt jattebra och tom Nicklas bagage lyckades komma fram... Vi landade i gar morse ganska trotta, kan inte pasta att vi sov den basta somnen varken pa flygen eller pa Miamis flygplats.
Sanna hade fixat en taxi som kom och hamtade upp oss pa flygplatsen och korde oss direkt till hotellet, efter ett par timmars somn traffade vi upp henne och hennes kille Enrique for att kaka lunch. Aven fast vi kanske inte tycker att Lima ar den mysigaste staden vi besokt sa ar maten helt fantastiskt! De tog med oss till ett stalle som hette Puro Peru, dar de serverade en helt otrolig buffe med alla peruanska specialiteér.
Efter 3 timmar lunch korde de oss till kusten, darifran gick vi sen sjalva hem till hotellet och somnade vi 8-tiden... tidsskillnaden sitter i:-)

Idag har vi bara tagit de lungt, enligt Sanna fanns de inte sa mycket att se i Lima sa vi tog ytterligare en tur ut till kusten, till Larcomar, kakade lunch, fikade och bara slappade, vi inforskaffat oss ocksa regnponchos, de ska tydligen vara regnperiod i Cuzco...

I morgon bar de av till Cuzco, Nicklas har redan provat Coca-te, jag sag inga markbara forandringar sa de ska nog vara okej...

Kram Therese & Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Antoniolima säger:
Eu trabalho remotamente como editor em uma empresa https://jogoplinko.com/ E estou muito feliz quando disse à operadora que estaria trabalhando nas férias. Foi-me oferecido tudo incluído. Eles limparam depois de mim e trouxeram comida para o meu quarto.
Postat 2023-07-21 16:04  Anmäl
Sebastian07 säger:
Hej på er! Kul att ni har kommit iväg till andra sidan klotet! Önskar att vi vore med! Kanske inte Lima.....Men alla andra platser ni kommer att besöka. Här hemma är det kallt och jävligt ( bra va Nicklas?!). Ser fram emot att få läsa om Inka leden och Cuzco ( jag gillade Cuzco, synd bara att jag missade Machu Pichu...brosans fel...). Ha det bra ! kram kram
Postat 2007-12-20 08:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
14 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
14 år sedan
Mer vita strander
14 år sedan
Mayreau och Union Island