Stöd Ukraina

Nictes blogg

Söndag 16 December 2007

Bara en dag kvar....

Nu ligger sista tvätten i maskinen, i morgon bär de av!! Idag ska vi lämna missarna hos brorsan, packa väskorna och rensa kylen...
Här följer en liten resplan var vi tänker befinna oss de närmaste 5-6 veckorna; Först bär de av till Lima, i morgon 9:10 lämnar vi Arlanda, åker via London och Miami och hamnar tillslut i Lima någon gång på tisdag morgon. Efter några dagar där åker vi till Cuzco där vi ska gå Inkaleden, hmm jag hoppas verkligen min kondis håller för de... Där kommer vi också fira julafton, i ett tält på vandringsleden, lite annorlunda speciellt för mig som älskar julen, men jag har en känsla av att Nicklas är ganska glad att han inte behöver klä granen eller stressa runt och handla julklappar... Efter Cuzco och Inkaleden bär de av till Quito i Ecuador, i 6 dagar ska vi utforska huvudstaden och dess omgivningar, dessutom ska vi fira nyår här. 2 dagar in på de nya året lyfter vi mot Galapagos öarna, hit har jag längtar i många år, men samtidigt är de nog de som skrämmer mig mest på hela resan eftersom som jag brukar bli så fruktansvärt sjösjuk, och vad jag har hört så klarar sig ingen från sjösjukan här:-) Efter en vecka till havs där jag forhoppningsvis fått behålla någon mat... om inte annat kommer jag vara smal och snygg inför Costa Rica, drar vi vidare till Central Amerika. I Costa Rica åker vi först norr ut till Arenal och Monteverde, därefter har vi inga planer men tanken är väl att slappa på någon strand, dricka paraply drinkar, kanske surfa och dyka lite... Innan vi kommer hem den 22 januari ska vi också hinna med en sväng till Miami och kolla in South Beach.
Nä nu måste jag upp till tvättstugan och hänga tvätten, vi hörs senare!
Kram Therese & Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Sole säger:
Hej missarna mådde bra när jag var där igår.
Minus 5 grader fint väder Sole
Postat 2007-12-18 08:29  Anmäl
Ailg säger:
Hej!
Testar. Ja nu är ni nog i London. Ha det jättebra.
Kram mamma Ansi
Postat 2007-12-17 11:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
14 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
14 år sedan
Mer vita strander
14 år sedan