Har halsades man Akwaaba abruni, valkommen "viting"
Jag landade kl 20 lokal tid, efter lite forseningar till Amsterdam och aven mot
Ghana pga vindar. Val framme mottes man av en extrem klibbighet och varme. Edwin, chaufforen sa att vi skulle vanta en timme pa en till John Black, hans
flyg blev mer och mer forsenat och kom till slut kl 23.. Efter 1h i
bil hittade Edwin tillslut till Crystal
Hostel, det kandes som en kakstad vi bodde i...
Morgonen borjade med omelett och brod och kaffe, ganska gott! Dagen tillbringade jag sen i Edwins slitna Landsrover Defender tillsammans med nagra andra volontarer. Vi korde runt och kollade pa staden, 4-5miljoner och det ar minsann inte manga hoghus...vi fcik vaxl;at pangar och kollat pa ghana enda shoppingcenter, vi var med pa bilverkstad, var pa stranden och avsluatde sen med att kaka middag pa The Next Door restaurant langs med kusten, Yellowrice with chicken, spicy och mycket gott. Det har varit lite skyar idag men det ar anda varmt och klibbigt... Gatorna kantas av forsaljare och tiggare, och det ar nastintill en kakstad vi bor i, en massa skjul och smaforsaljare i platskjul... men en oftast mkt trevlig stamning. Nagra smakids blev overlyckliga ikvall nar de sa min kamera och de poserde vilt med stora leenden! Edwin sager att aven om vi inte kommer marka att vi gor skillnad sa kommer vi betyde mycket for de vi traffar :-)
Det verkar vara trevlig manniskor som ska volontara, kul!
Imorgon ska vi aka ca 3h mot capecoast och Elmina dar projektet ska vara.\
Hors mer en annan dag!
Ha det så bra och lyckat till, Per och Sara.