Stöd Ukraina

Mangeggs blogg

Söndag 13 Februari 2011 - Elmina
Resealbum: Ghana 2011

Ar detta paradiset?

Ja, det kan man fraga sig... For mig ar det iaf nara men kanske inte for de som bor har. Vi bor pa stumbleinnghana.com, precis utmed en oerhort vacker strand kantad av palmer. Forsta veckan har vi akt runt bland skolor och gjort test for KG1 och KG2, kindergarten-klasser, mellan 4 och 10 aringar beroende pa nar de startade i skolan. Barnen blir som galna nar vi kommer och man har latt 10-15 st hangande i var arm:-) Vi chauffor Edwin kor os runt i den gamla Landrovern som vi hela tiden far betala diesel till, tanken gar inte att fylla pga ett hal i den. Med oss har vi ofta ocksa haft Samson, en fantastisk 24-aring som far ingang eleverne med dans och sang. Pa hans fritid driver han en gratis extraskola for barn som han sjalv bekostar utan istort sett ha nagra pengar. Han kan kommunicera med trumma, pa en skola motte vi hans lillebror, Samson trummade och hans lillebror beratttade vad, tex att Chris sitter bredvid mig, helt sjukt. Nasta vecka ska jag testa vara larare for 15-aringar.

Just nu laser jag Ebba Lindso, fd VD for svenskt naringsliv....valdigt intressat att lasa om makt och orattviser, hur man sjalv faktiskt bestammer over sitt liv men man har olika forutsattningar...

Igar morse var Katy, Chris och jag ute och fiskade, eller la nat med en stor kanot, shit vad de fick paddla och sen tog det flera timmar att dra upp natet fran stranden..

Med pa resan ar, John, 60+? ar fran UK, Katy, 20 fran australien, Chris, 20 fran Australien, Emma, 20 fran UK och Corinne 23 som ar fran UK men bor i italien, ett ganska skoj gang.

Det far vara nog for nu, ska ga tillbaka till Stumble inn, fran Elmina, ca 40min langs med stranden... tror inte det blir nagra bilder har nere ifran...kommer nar jag kommer hem

Ghana, volontär, volunteer, Elmina, Sabre
Dela med andra:    

Kommentarer
Merlin säger:
Spännande läsning, ser framemot att se lite bilder.
Postat 2011-02-15 06:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet