Onsdag 4 Mars 2009
Fototävling
Många har sett min bild har jag förstått, då jag blivit meddelad av Janne på Kalimera att den inte får vara med i tävlingen "Min bästa Greklandsbild" som pågår just nu på hans website, då "den varit publicerad tidigare".
Jag fattade ingenting.
Har inte sänt in den bilden i någon tidigare tävling dit och vet inte heller hur man kopplar bilder i deras forum som många gör via photobucket.
Jag trodde det menades på Kalimera!
Så ni som sänt in bilder. Passa er så era bilder inte finns någonstans, var som helst, på internet för någon att se om ni sänt in till denna tävling.
Ni som meddelat Janne om detta borde meddelat MIG (hoppas verkligen att det inte är någon av mina "vänner" här.
En eloge dock till Jannes tävling där bilderna INTE får vara redigerade (hur tusan han nu kan kolla det??) för här på Reseguiden funderar jag alltsom oftast hur duktig fotograf man är kontra kunning i Photoshop.
Till alla som besöker min sida här: Självklart kommer mina bästa bilder att visas här!
Dem är dessutom "naturelle", dvs helt oredigerade.
Jag lånar ut dem för beskådande alldeles gratis (många medlemmar förfasar ju över det)
Nu kan jag konstatera att det är fler ögon som ser än vad jag någonsin kunnat ana!
Jag fattade ingenting.
Har inte sänt in den bilden i någon tidigare tävling dit och vet inte heller hur man kopplar bilder i deras forum som många gör via photobucket.
Jag trodde det menades på Kalimera!
Så ni som sänt in bilder. Passa er så era bilder inte finns någonstans, var som helst, på internet för någon att se om ni sänt in till denna tävling.
Ni som meddelat Janne om detta borde meddelat MIG (hoppas verkligen att det inte är någon av mina "vänner" här.
En eloge dock till Jannes tävling där bilderna INTE får vara redigerade (hur tusan han nu kan kolla det??) för här på Reseguiden funderar jag alltsom oftast hur duktig fotograf man är kontra kunning i Photoshop.
Till alla som besöker min sida här: Självklart kommer mina bästa bilder att visas här!
Dem är dessutom "naturelle", dvs helt oredigerade.
Jag lånar ut dem för beskådande alldeles gratis (många medlemmar förfasar ju över det)
Nu kan jag konstatera att det är fler ögon som ser än vad jag någonsin kunnat ana!
Skriv kommentar
Visa alla
Senaste inläggen
Ving och Apollo tar upp Mykonos som nytt resmål sommaren 2014 11 år sedan |
Planering inför sommarens öluff i Grekland 11 år sedan |
Blått! 11 år sedan |
Sommaren är kort. Det mesta regnar bort. 12 år sedan |
Så tjänade Forex sig en extra hacka på mig! 12 år sedan |
Senaste bildkommentarerna
Annicajoh säger om Greklands bild "Liljor vid Falasserna":
Suveränt bra bild! Läste i din blogg att du inte får delta i en tävling på någon sida (som jag inte har koll på vad det ...
4 mars 2009 22:41
Visa liknande (5)
Annicajoh säger om Greklands bild "Liljor vid Falasserna":
Suveränt bra bild! Läste i din blogg att du inte får delta i en tävling på någon sida (som jag inte har koll på vad det ...
4 mars 2009 22:41
Man riktigt känner doften av underbara Grekland!Synd att du inte fick tävla med den.
//Lotta.
Gilla
Alla mina bilder är dessutom icke retuscherade, för jag har inget sådant program.
Kram/Gilla
Dessutom får de som ser min bild här informationen att de föreställer strandliljor som växer i sanden vid Falasserna på Kreta.
Jag har påtalat för Janne att förtydliga texten till "bilden får inte vara publicerad NÅGONSTANS PÅ INTERNET/WEBSIDA/TIDNING tidigare".
Förstår att du fattade noll eftersom du inte deltagit i någon annan tävling med den.
Håller med om att det är illa att inte vända sej direkt till dej i stället för att gå via Janne.
Nu får man kanske vara lite rädd om sin "allra finaste bild" - när nu den kommer - med tanke på någon kommande tävling.
Redigeringen däremot tycker inte jag visar om man är en duktig fotograf eller ej.
Grundmotivet är ju det viktigaste och då gör inte lite mer skärpa eller en ram så mycket extra till en bild om den inte är bra från början.
Hoppas du har någon annan "opublicerad" bild att skicka in i stället!