Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Måndag 26 Mars 2007

Fortfarande vackert väder.

Även i dag har vi haft tur med vädret. Det har varit varmt och gott. Vi åt både middag och drack kaffe på balkongen och njöt i fulla drag av solen. Det känns bra stt sitta i solen och gona sig. Man får bara stänga ögonen och öronen (hur man nu gör det), så kan man inbilla sig att man är sydligare breddgrader. Att utestänga trafikljudet är förstås rätt svårt, när man bor som vi gör, direkt intill stora genomfartsvägen till eller från Ängelholm här i Helsingborg. Det gick i alla fall med lite god vilja. Men vi drömmer i alla fall oss bort till Mallorca, dit vi åker i slutet av maj månad.

Jag lyckades med att få in en insändare i Helsingborgs Dagbald i dag om konserten i Helsingör för några veckor sen. Resultat: doktor Dunja Lundberg ringde mig i dag och tackade för uppmärksamheten, både här i min blogg och i tidningen. Om du inte läste mitt inlägg i bloggen kan du läsa under rubriken En fantastisk upplevelse. Dunja Lundberg är alltså läkaren, som sjunger sopran som en proffs och spelar orgel alldeles fantastiskt fint i Sct Mariae kyrkan i Helsingör. Hon berättade att hon har sjungit i den kyrkan sen hon var 14 år gammal. Dessutom spelar hon på orgeln i kapellet, som tillhör Kronborg. Du vet Hamlets slott. Du må tro att jag blev glad att hon ringde mig och var nöjd.

Det har inte blivit mycket gjort annars i dag, mer än att jag har spelat dataspel rätt mycket på nätet. Det har man tid till när man är pensionist, som dansken säger. Det blev allt för i dag. Hej då.

Hälsningar "Gullsing".
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet