Stöd Ukraina

Resegalens blogg

Måndag 24 Mars 2008

fattig månad till ända....

Så där, äntligen snart löning, det har varit en ganska fattig månad efter två weekend resor i februari,
Lyckades komma iväg till New York för första gången och sen drog jag och frugan till London för femtioelfte gången veckan därpå.
Men som många vet så tröttnar man aldrig på London.

New York var fantastiskt, ja ialla fall i mina ögon, smaken är ju delad. Blev förvånad över hur mycket man hinner med på bara ett par dagar i denna stad.
Jag reste över på fredag morgon med inte mycket planerat utan ville bara ta in staden och promenera omkring.
Snö storm skapade lite kaos men att strosa omkring i ett vintrigt Central Park var helt underbart.
Hittade på nätet innan en pub som visade engelska ligan på lördag morgon, tog en taxi och fann ca 100 arsenal supportrar som drack öl till frukost. Nevada Smiths heter stället om du är lika fotbollsgalen som jag, visar all fotboll när som helst på dygnet verkar det som.

china town hanns med, så också Rockefellor centre, mäktig utsikt därifrån, sen en genuin bar på Spring street för att prova olika lokala öl, gå inte dit och be om en budweiser pls. Och sen lite shopping, sant som det är sagt så är det rätt tid att dra till Staterna men den låga dollarn,

Tja, är du som jag så kan jag rekomendera New York, en underbar stad som jag definitivt kommer att åka tillbaka till.
Dela med andra:    

Kommentarer
Misslins säger:
Hej
Jag måste fråga dig om du tyckte det va värt att åka upp i rockefeller och om man fick fota ngt där, jag har hört att dom inte gärna gillar det då dom vill sälja sina egna bilder
Postat 2008-04-14 07:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

back in sweden....
16 år sedan
Kapstaden
16 år sedan
Fredag...
16 år sedan
ett bra 2008 so far....