Stöd Ukraina

Bjornens blogg

Tisdag 17 April 2007

Fattar det inte riktigt ännu...Jag vann 1:a priset i Thailandsrese tävling!!!

Reseguiden ringde mig tisdagen den 10 april och meddelade mig att jag (vi) hade vunnit 1:a priset, en resa för 4 personer, 5 stjärnigt hotell i en vecka på Phuket i Thailand. Jag vet inte varför men jag började svettas och sa; -Vad jobbigt, oh vad jobbigt. Då sa Reseguiden (glömt namnet på han som ringde. Thomas??); -Det enda jobbiga för dig, och de du tar med dig, är att ta er till en flygplats när det är dags för er resa! Grattis!!!

Jag och de mina är överlyckliga för vinsten. Ingrid började gråta när jag berättade om vinsten. Vi har aldrig varit i Thailand. Där emot så har jag träffat de som har besökt detta paradis. De säger inte Thailand utan kallar landet för paradiset. Jag har också träffat de( bl.a. en vän) som hade turen att överleva tsunamin. Men jag går inte in mer på denna ofattbara tragedi...

Filmen vi vann med var avsedd för vänner och släktingar. Vi har roligt när vi reser, Ingrid och jag. Jag kan inte tänka mig bättre reskompis. Att den filmen skulle ta oss till Thailand!!! Det är fantastiskt!!!
När våra vänner fick reda på vinsten så började tiggarbreven komma, näe, nu skojar jag. Vännerna gratulerade oss från hjärtat. Släktingarna gratulerade oss från hjärnan, alltså, de undrade om det var någon plats över!

Självklart så kommer vi att videoblogga från Thailand. Jag och mina reskompisar kommer ni att få se mer av.
Vi kommer att skickar hem våra pojkar, mer än myndiga, efter en vecka, sedan stannar Ingrid och jag en vecka till.
Snorkla, fisketurer, bada, insupa kulturen, äta gott m.m.

Är det någon som kan tipsa oss om ett bra hotell lite norrut på västkusten?

Näe, nu räcker det med skriveriet...

//Björn i Kalmar
Dela med andra:    

Kommentarer
Amina säger:
Åh! Jag skulle åxå ha börjat gråta! Grattis:)
Postat 2007-04-30 22:59  Anmäl
Mollan säger:
Ja, det där med namn är ju en story i sig, eller hur? Jag sitter och blåhåller tummarna för att JAG ska vinna en resa och konstaterar att om jag inte får pengar till sol och bad blir jag tvungen att låna kulor till en brygga hos Folktandvården. Olika falla ödets lotter, men jag får även då ett minne för livet varje gång jag gapar (över mycket). Hur som helst TUSEN VARMA GRATTIS, er film från Skagen är såååå rolig! M
Postat 2007-04-20 09:06  Anmäl
Grattis!
Postat 2007-04-18 11:31  Anmäl
Fozzie säger:
Hej Björn,
Jag kan bara gratulera och en vinnare dessutom som inte varit i Thailand! Inte för att jag vill skruva upp förväntningarna men ett stort problem är att sen vill man bara hit, och jaglovar att det dröjer inte länge till att planera tillbakaresan efter det att man kommit hem. Jag har varit där fem ggr och fortfarande är det väldigt bra. Jag önskar dig och Ingrid en fantastisk upplevelse.

Hälsningar
Staffan
Postat 2007-04-18 06:32  Anmäl
Anthony säger:
Jag har ringt många vinnarsamtal, (inte minst under min karriär på det statliga spelbolaget), men har nog aldrig varit med om att någon blivit SÅ tagen av en vinst som du blev! Hoppas nu att ni får det riktigt trevligt i Thailand och jag och mina kollegor ser mycket fram mot att följa er resa här på Reseguiden.se!

//Anthony
(Thomas var nästan rätt, men...;-)
Postat 2007-04-17 15:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet