Jag ar sa glad att vi valde bort det vanligaste utflyktsmalet i Titicaca, de flytande vassoarna och istallet valde att aka till
Bolivia och Isla del Sol.
On bestar i stort sett av tre hoga berg som reser sig upp ur havet, vardera topp ar pa over 4000 m. Historiens vingslag kanns av och det finns flera ruiner som vi tyvarr inte hann se eftersom vi hade sa kort tid pa oss. Turismen har ar av typen outvecklad agroturism, restaurangens uteplats kan mycket val vara granne till asnehagen. Inga
bilar, bara asnor som transportmedel, manniskor i traditionella klader och ett underbart lugn. Nar morkret faller kan man bara ga ut om man har med sig en ficklampa. Underbart vacker natur, jag ska lagga in foton sa snart jag kommer at en dator som fixar det.
I morse hade jag nastan en religios upplevelse igen nar jag gick ut jattetidigt, strax efter 6 och gick upp pa en av topparna och sag solen komma upp. Om nagon planerar att aka till Titicacasjon kan jag verkligen rekommendera att aka tilll denna o. ak hellre till Copacabana an till Puno. Man kan dessutom ta sig direkt darifran till Cuzco. Jag ger garna tips.
Själv sitter jag i Umeå och kollar på lite hotell i Hong Kong.
Hittade ett som har egen cake shop. Vet inte riktigt vad det innebär men det låter som något för mig :)
Puss och kram