Fin segling från
Poros till Kea, 8 timmar med kryss och halvvind. Kerstin skadad i vänster hand ( ringfingret) jag fick klippa loss guldringen som svällt fast, undra om det är ett omen för vår fortsatta relation?
Sällan jag hör Kerstin svära ochh ryta men denna gången fick ankarkättingen (underförstått även jag som inte fixat problemet) en rejäl utskällning, för första gången använder hon öl för utvärtes bruk( kyla)
Kreditkort och dubbel bokföring
Nu har man nästan helt slutat med att ta emot kreditkort(dom tycker att det inte är bra för affärerna)
Grekernas typ av dubbel bokföring är inte densamma som handelsmännen i Venedig uppfann på 1500 talet och som vi än idag tillämpa, i deras fall är det två böcker en som dom mycket noga påpekar att på den här summan måste du betala moms nästa bok där skriver dom in den summa som jag verkligen ska betala!
Igår var det generalstrejk dom klagar över landets dåliga ekonomi,
Jag säger bara -: ta ert ansvar och betala era skatter!
Men det är klart man måste kanske ha förtroende för dom som ska handskas med stadskassan, för för att det ska hända någonting där handlar det om attityder och värderingar, då tar det tid, troligtvis generationer.