Då var båten i sjön,24 timmar från att vi landsteg på
Egina till att båten var i vattnet. Efter sjösättningen rundar vi udden på Egina och går in i deras stora fina hamn, Kerstin bjuder mig på födelsedagsmiddag, avnjuts på stadens lokala taverna.. Gott!
Träffar trevlig svenskar (flera stycken) som också fått båten i sjön närmaste dagarna, gott om nordbor här nere den här tiden på året.
Dagen efter(tisdag)har vi en härlig slör från Egina ner till
Poros.
Hittar "som vanligt" Erik på s/y Salsa på svaj inne i viken, han fixar och putsar med båten(Dufour 54) innan hans gäster börjar komma, fullbokad från slutet av maj till slutet av oktober. Äter med Erik hos Mike på Oasis, allt känns vant och bekvämt, stor båtmässa här i hamnen med jättestora lyxbåtar, kul att kolla in!
Nordliga vindar och upp mot 30 knop i byarna, snacket bland oss båtägare är vädret och resrutt.
Vår plan är att ligga här till torsdagmorgon och sedan dras österut mot Lavrion, ganska hårda nordliga vindar som sedan mot kvällen vrider mot nord ost... gäller att komma iväg i tid, så att vi inte får motvind fram mot kvällen!
Den här reseskildringen är ett litet experiment, lägger upp samma information på facebook, ni som får dubbelinformation kan väl kontakta mig så plockar jag bort er från resdagboken. Alla pratar om sociala medier, tänkte kolla hur det fungerar i praktiken,
vad är bäst?
Hederliga mail via Resdagboken.se, eller inlägg på Facebook?
skicka gärna kommentarer vad ni själva tycker.