I bland hjälper det inte hur bra man än planerar. Jag tog planet från Landvetter i Göteborg till Charles de Gaulle i Paris där jag skulle ta
flygbussen till Orly (den andra flygplatsen) i Paris.Flyget var precis i tid men vad hjälper det när trafik-köerna aldrig tycks rulla igång. Trots att jag bokat med god marginal så missade jag mitt anslutande flyg till la Réunion. Jag slapp iallafall stressen för det kommande onda eftersom jag var djupt försjunken i min bok "flyga drake". Bussresan som skulle ta 50 min tog drygt två timmar. Väl framme vid Orly sprang jag till incheckningen bara för att få bekräftat vad jag redan visste...
Vid transferdisken fick jag veta att nästa plan skulle gå nästa dag vid samma tid. Jag bokade in mig på ett
hotell för natten och åt middag på en barbecue-restaurang. Trots att jag blev försenad så försökte jag göra deet bästa av situationen. Varför inte njuta av ett glas härligt Merlot och grillat anklår? Jag är duktig på att underhåla mig själv och hade tillslut fått till en riktigt trevlig kväll. På hotellet upptäckte jag till mitt förtret att elementet gav ifrån sig ett gurglandeljud. Tur att man har öronproppar!
Jag somnade tillslut och drömde om La Réunions varma luft, vackra stränder och härliga äventyr.