Torsdag 1 Juli 2010 - Filippinerna
Dykning
Igår blev det premiär att testa på att dyka. Det var väldigt roligt och spännande. Började 9.00 med introduktion sedan for vi ut till korallrevet och började dyka. Dök i ca en timme då syrgasen började sina.
Vi dök som djupast på ca 12 m djup. Hade också en annan dykare med som tog kort och filmade som var kul att se efter jag var färdig. Det var klart värt att testa på och ångrar inte en sekund.
Vädret är väldigt bra här också så man trivs väldigt gott. Blir nog så att jag stannar några dagar extra här. Jag hade tänkt fara vidare på lördag men stannar lite till.
I förrgår så var det lite molnigt men uppehåll så då hyrde jag en moped och åkte runt på ön. Det var inte så mycket att se och tog ganska kort stund att åka runt. Det är inte mycket vägar utan det är en huvudväg. Jag skulle dock åka till en batcave de har här och kolla på den men jag vände om eftersom det kom några ungdomar som ville guida mig och då kände jag mig inte riktigt bekväm i det eftersom platsen låg ödsligt till. Jag vände om och for tillbaka istället.
Idag blir det bara att slappa men ska först lämna in lite tvätt.
Ha det gott därhemma