Drömmar, drömmar. Kan dom bli verklighet?
Jag sitter och drömmer vid Internet. Jag har börjat tänka på att jag ska åka till Spanin och läsa spanska under några månader. Jag har läst texter av några här på RG och alla verkar överens. Det är något av det bästa dom gjort. Jag har länge velat lära mig spanska och jag har tom gjort försök att plugga det men det är bara att inse. Det kommer aldrig att funka. Det finns för mycket annat här som tar min uppmärksamhet och tid. Ska jag göra det så är nog enda sättet att åka iväg till ett spansktalande land och leva med språket och plugga det varje dag, annars blir det aldrig nåt.
Så nu sitter jag här och läser hemsidor för skolor, kollar ungefärliga kostnader, kollar när detta skulle kunna bli verklighet. Ja, jag får se. Just nu är den drömmen väldigt levande. Vi får se om det kan bli verklighet framöver. Tar det för lång tid finns det risk för att jag får en annan briljant idé att drömma om. Men det gör inget. Att drömma är underbart. Men det här är den bästa jag haft på länge och den som känns mest realistisk faktiskt. Vem vet, det kanske blir verkligehet den här gången.
Buena suerte!