Och sedan sist har jag varit på en liten visit i
Frankrike, vi var 2 dagar i champagne distriktet och 3 dagar i Paris.
En mycket trevlig resa och jag måste säga att vi har nog tagit kål på myten om att fransmän är otrevliga och inte talar engelska. Även på landsbygden hade vi inte något besvär alls med att göra oss förstådda.
Sammanfattar frankrike som en totalt sett jätte trevlig resa, vi bodde på ett fantastiskt B&B i champagne distriktet. Om någon är intresserad av det så hör gärna av er.
Hotellet i paris var... skit sunkigt, men man får väl vad man betalar för, billigt som attan men jag skulle inte rekommendera det till någon.......
Och det skadar inte om man har en fet budget om man åker till paris... mat och dylikt drar iväg fort, fast man håller sig till mer "budget" ställen när det kommer till mat..
Tror det var i våras mitt senaste inlägg var, tror jag tappade sugen lite efter alla dessa inlägg om att det laddas upp för mycket personliga kort, så som semesterbilder osv. Jag vet inte.. jag förstår att många använder sidan som en inspirations sida.. så även jag, men denna sida fyller även en annan funktion, så som att mina nära och kära (som faktiskt inte direkt bor runt hörnet utan är utspridda världen över) ska kunna hålla sig a jour med vad jag gör, vars jag befinner mig.. hur min resa var. Jag tycker det är enkelt att kunna använda min sida på reseguiden som en liten "dagbok". Fast det blev lite trist att se att så många verkar störa sig över de personliga bilderna som finns på sidan så jag har helt enkelt sökt mig till en annan sida. Det är lite trist eftersom jag tycker om sidan i grund och botten. Man får många bra "udda" tips som man kanske inte hade vetat om och massa inspiration om resemål, men nu har det blivit mer att jag surfar in på sidan och kollar resprat forumet när jag letar efter något specifikt.
Over and Out
/K
vi är på väg till Champagne och blev inspirerade av dina positiva ord . Var någonstans var du? Har du rekommendationer på boende, restauranger etc?
Tacksam för tips,
Jocke
Tack på förhand!
Viatrix