Stöd Ukraina

Gullans blogg

Söndag 8 April 2007

Det sviiiider

Hej igen. Idag blir utflykten till det har internetcafét det enda som hander med familjen Lindstrom. Vi har liksom soleld. For er som inte ar bevandrad i gotlandska uttryck sa betyder och kanns soleld precis som det later. Det sviiiiiider, branner och gor ont. Vi har brant oss sa in i....

Jag , min fåne, tankte att efter 9 dagar i solen fran och till sa borde man kunna kora lite utan solskyddsfaktor. Sa jag gjorde det. Och det gick inte sa bra;-). Peter korde med 6an men brande sig anda och Tom fick inatt ont i halsen och lite feber. Sa vi tre ar lite loja idag. Victor ar den ende som ar samma fart pa som vanligt. Idag har beslut alltsa tagits att det blir en spela kort, lasa bok dag inne. Med ACn pa.

Tom har borjat langta hem lite gran. Nar vi fragar honom vad han saknar mest sa svarar han ...kylan! Jag kan halla med honom lite i bland. Det ar otroligt varmt har just nu. Man maste svalka sig i vattnet hela tiden. Polen ar det som svalkar bast. Havet kanns fingerljumet, men det ar jatteskont. Vi kan ligga i och plaska lange, lange. Dessutom ar det bara 30 m ner till vattnet fran var dorr sa det ar ingen anstrangning;-). Vi skall dock snart utflykta igen sa det hander nagot. Det blir Xcaret, ev Cancun och sa skall vi naturligtvis bada med delfinerna.

Vi har fordrivit tiden med att shoppa lite. Tom och Vire har kopt baseboll grejor. Boll, plockhandskar och tva slagtran som precis gar ner i var stora vaska, och det har trillat ner tva hangmattor i min vaska sa igar nar Peter var pa supermerkadot och handlade fick det bli en vaska ocksa;-). Annars far vi inte hem alla grejer.

Sag en bild pa aftonbladet.se fran Sveavagen i sthlm. Det var sno. Brrr.

//Therése
Dela med andra:    

Kommentarer
Flingan säger:
kul en gotlänning i de mexicanska trakterna! jag åker dit den 15 oktober!! låter härligt detta!har ni nå bra tips på vad man kan göra eller se?
Postat 2007-09-26 22:38  Anmäl
Mizan säger:
hej vill bara slå ett slag för xel-ha... superställe.. blev rekomenderad det av en mexikansk kompis.. xcaret ska vara en rikit turistfälla.. på xel-ha kan man oxå bada med delfiner.. vi blev jättenöjda..
Postat 2007-04-09 00:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet