Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Tisdag 21 Juli 2009 - Bohol
Resealbum: ASIEN 2009

Delfinsafari

Kom igar morse till Manila med flyg. Det var en lite knepig flygplats som har tre terminaler som man maste aka taxi emellan. Phillipine airline som jag kom med har en egen och Cebu Pacific som jag skulle flyga med till Bohol en annan.

Kom till Bohol igar formiddag och da fanns det naturligtvis taxiforare som hade tips pa bra hotell. Han visade mig ett som inte alls var bra sa det blev ett i narheten som inte alls motsvarar priset...Ligger ocksa lite avsides sa man maste forsoka fa nagon som skjutsar en fran hotellet och till Alona Beach som ar huvudstallet pa on. Har man val kommit dit ar det inga problem att komma tillbaka. Kostar 10 kr med moped.

Idag blev det att stiga upp kl 5.00 for att aka ut och kolla pa delfiner som finns utanfor on. Det var inte helt latt att finna dom men kom hyfsat nara vid ett tillfalle. De var snabba att forsvinna....

Efter detta sa blev det lite snorkling utanfor ett naturskydd som oppnade 2008 for turister. Blev ocksa en promenad runt on som beboddes av inte allt for manga. On heter Balicasag Island, Bohol.

Kom tillbaka till Alona Beach dar jag klev av vid 11.00 sa nu blir det lite mat och borja kolla hur man tar sig vidare till Borocay harifran. Imorgon blir det en tur till Choklad Hills som ar mitt pa on och bestar av en massa kullar som delar av aret ar alldeles bruna.

Ha det gott

Vadret ar
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
12 år sedan
Nha Trang
12 år sedan
Battur
12 år sedan
Besok vid Cu Chi tunnel
12 år sedan
Tillbaka dar jag startade
12 år sedan