Onsdag 30 December 2015 - Varkala
De 2 dagarna i Thekkady
Dagarna i Thekkady har varit så spännande och roliga!
Första dagen så åkte vi först till ett elefantcenter, där fick pappa, Saga och Vilgot rida på Badra.
Jag och mamma red på en annan elefant som hette Sida. Asså elefanter är så otroligt vackra djur!! Jättefina är dom!🐘
Efter att vi hade ridit i ca 20 min så fick vi bada en annan elefant. Det var jättemysigt!
Sen fick vi en och en gå upp på elefanten och så tog den upp massa vatten i snabeln och kastade bakåt. Vilgot gjorde det först, sen jag.
Vattnet var jättekallt men det var det värt! Det var skitcoolt!
Senare på dagen så åkte vi båt. Den skulle vi åka i 2 timmar. Vi såg många fåglar som jag fick jättebra bilder på med mitt teleobjektiv!
Vi såg också indiska vildsvin fast vi var långt borta så vi såg bara några bruna fläckar på en grön slätt.🐗
Efter ett tag så hittade vi bisonoxar, fast det är igentligen inte bison. Folk bara kallar det för bison, dom heter egentligen något annat konstigt..😁
Nästa dag så hämtades vi tidigt på morgonen av en jeepsafari som körde oss till nationalparken. Där såg vi några apor, jag tror att det var vitkindade gibbonapor men jag är inte säker🙈
Efter två timmar så kom vi fram till ett ställe där vi fick frukost, efter frukosten träffade vi vår guide. Tillsammans med några andra turister så började vi vandra uppför dom vackra bergen. Där uppe var en fantastisk utsikt. Vi såg några bisonoxar på en av kullarna nedanför oss.
De här två dagarna har varit händelserika och spännande! Jag tror att hela familjen har uppskattat detta, jag är faktiskt rättså säker på det😊
Nu är vi i Varkala och jag har redan bränt mig i hela ansiktet..😳
/Elsa 13