Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 10 Juni 2013 - Chadron

Dag 43

Åt frukost, checkade ut och krafsade upp lite jord bakom bilen som om man grävde efter en hemlig skatt.
Körde igenom Hot Springs som jag hade övernattat i.
Körde sen söderut i blindo nån timme.
Lyssnade på

Och tog in den vackra omgivningen och det kändes som att jag flög.. Härlig känsla att vara så glad!
Vägarbeten. De gjorde en till väg så det skulle bli en motorväg.
Kom in i Nebraska
Körde in i Chedron och hade ingen täckning så jag kunde inte leta upp billigaste motell.
Stannade vid ett motell som tog $46 så jag tog det, orkade inte leta efter billigare.

Efter en stund bytte jag om till bikini, tog en bok och en filt och lade mig på gräset bakom motellet. Låg där i säkert två timmar, personligt rekord denna resan :D
Faktiskt helt okej. Dessvärre har jag redan läst ut boken, fyra dagar tog det. Skulle tagit med mig lite fler..
Tog en dusch när det började åska. Räknade till 5-6 sekunder mellan blixt och åska. Tänkte att om den närmar sig så får jag skynda mig ur duschen.
Så lyser hela badrummet upp och hinner inte ens räkna till ett innan knallen kom. Okej jag skyndar mig på momangen!
Öppnade sen fönstret för att se ut och lyssna. Luktade bränt och hörde sirener. Men sirenen var i precis samma frekvens och rörde inte på sig, började fundera på om det var någon tornadovarning eller nått.
Kollade ut genom andra fönstret men ingen annan verkade reagera så jag började googla vädret i Nebraska. Stod bara thunderstorm. puh!
Sen efter 45 min sken solen på ena hållet och mörka moln åt andra.

Gick till en restaurang ett par hus bort. Blev lasagne och sallad, mums! Fick pengar av mamsen o pappsen så jag verkligen kunde unna mig att äta gott och inte räkna pengarna hela tiden. Så tack för maten :)

Mörka moln var det när jag gick hem.
Dagens råd lyder: Sluta aldrig drömma, vill man så kan man!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
7 år sedan
Dag 5 - 6
7 år sedan
Dag 1 - 4
7 år sedan
Dag 83