Stöd Ukraina

Martinjs blogg

Måndag 22 Maj 2006 - Italien

Dag 3 - The Birthday

Jag fyller 26år idag och jag spenderar min första heldag i Italien, kan inte bli mycket bättre än så här.

Efter frukosten då vi samlat kraft för en vansinnesfärd tar vi bilen in till centrum.

Vädret är helt underbart, stekande sol och värme, mängder av nya intryck av ett tidigare obesökt land att suga i sig. Det känns något trångt i staden, gatorna är smala och trottoaren man går på är obeskrivligt liten.
Att trottoaren är smal bevisade Camilla när hon lekte stålkvinna och försökte stoppa en bil med armen som passerade i en väldans fart. Tack och lov så blev det inget värre skador än lite ömmad arm.

En sak man genast lägger märke till är att det inte finns några stora köpcentrum, det finns helt enkelt inte några hus från 2000-talet utan allt ligger i gamla bostadshus.

Efter att spendera hela dagen i centrum bestämmer vi oss för att göra en liten picknick med vin, ost och lite parmaskinka. Vi sticker tillbaka till hotellet och gör en liten paus innan våran picknick. Jag bestämmer mig för att börja skriva lite på bloggen och koppla upp mig mot nätet och surfa lite.
Fram med adaptern till laptoppen och försöker plugga in den i uttaget, det visar sig att jordade kontakterna har lite tjockare stift så dom passar inte riktigt.
Något smått irreterad blir man, varför skulle jag brännt batteri på desperate housewifes kvällen innan?
Helt övertygad av att jag skall lösa det på något sätt går jag ut på en liten vandring för Camilla tror sig sett en elektronik affären i närheten. Det slutar med att jag tar en espresso på vägen tillbaka till hotellet för nån elektronik affär hittade jag inte.

Vi njuter av våran picknick i en underbar natur med gott vin och tilltugg.
Efter picknicken går vi till bilen för att plocka upp en skruvmejsel, jag skall ha EL till min laptop punkt slut. Min tanke är att skruva loss en kontakt för att på något sätt lösa det. Precis när jag skruvat ner ett uttag så kommer Carro och knackar på.
Det visar sig att brossan och Carro har ett jordat uttag på deras dass.
Dassen nästa!
Så nu sitter jag här och avslutar dagen på en toalett för att blogga o surfa. =)
Dela med andra:    

Kommentarer
Grattis då :)
Postat 2006-05-24 12:01  Anmäl
Mirreli säger:
Du skulle även lyckas som skribent!
Postat 2006-05-24 11:31  Anmäl
Camilla säger:
Grattis i efterskott! Själv så sitter jag och surar över att min lediga vecka i Strömstad endast bestod av regn och rusk. Har fortfarande inte förlåtit solen för att hon lyste med sin frånvaro... En vecka i Italien hade inte varit dumt! Ha det så bra och ta med lite värme hem.
Postat 2006-05-23 10:01  Anmäl
Roy säger:
Oj,Martin! Grattis på födelsedagen i efterskott! Bra kämpat med elen, man får inte ge upp... Kul att läsa, fortsätt att låta oss njuta av la bella Italia!
Postat 2006-05-23 07:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 5 - The wedding day
18 år sedan
Dag 4 - Cortona
18 år sedan
Dag 3 - The Birthday
18 år sedan
Dag 2 - Destination Florens