Vi tog sovmorgon då vi kom hem halv tre på natten. Var dags att packa ihop mina saker då jag skulle dra vidare till Las Vegas. Körde och köpte frimärken (har fortfarande inte skickat vykorten från San Francisco!), tog ut pengar och handlade på Safeway. Sen var det tyvärr dags att säga hejdå till min nyfunna vän här i USA. Tack så mycket för alla skratt och härliga minnen. Vi har hunnit uppleva mer på fem dagar än vad vissa gör på ett år :) Ni kan följa henne här: http://wolfiesway.blogspot.com/
Var en kamp mot solen. Var tvungen att hinna fram till Hoover dam innan solen gick ned!
Sleipner fick minsann använda alla sina åtta ben, ja i alla fall sex om man räknar antal cylindrar...
Kom fram till Lake Mead som är en konstgjord sjö i Coloradofloden. Den största konstgjorda reservoaren i USA.
Kom sen äntligen ned på Hooverdammen! Den byggdes år 1931 och är 221 m hög.
Stannade senare till för att boka ett hotell i Las Vegas. Sen var det bara en halvtimme kvar efter 3,5 timmes bilkörning.
När jag kom fram så hittade hon inte min bokning. Visade sig att just det systemet låg nere. Fick betala igen och hon lovade att jag skulle få tillbaka pengarna. Försökte sen med två väskor, en ryggsäck och en systemkamera snirkla mig förbi alla spelmaskiner och spelgalna människor för att hitta hissen till rummen. Klockan 22 var jag äntligen i rummet. Puh!