Min väninna och jag skall till Choche Island i början av januari. Vi har aldrig varit i Karibien förut. Vad kan man göra förutom att sola och bada? Vad bör man tänka på? Bra utflykter? Shopping? Anobody been there? Neta
Hej Neta! Menar du Coche Island straxt utanför isla margarita? I så fall har jag hört av en familj (som var på samma snorkel utfykt som jag på isla margarita) att det är superlungt, lite för lungt för barnen, några få hotell och någon butik, men stranden på ön ska vara otroligt fin!,vill man göra annat än sola och bada får man ta färjan till Isla margarita, eller åka på utflykter, det dem tyckte var tråkigt var att färjan slutade gå relativt tidigt på kvällen, vid 18.00 tiden har jag för mig, men det kan ju ha ändrats sedan dess, det var 1 1/2 år sedan jag var där! Annars ska det vara en mysig och fin ö sägs det!
Ha en underbart skön semester, för klimatet i karibien är helt oslagbart skönt både på land och i vattnet! Och ni lär komma hem som två helt andra människor, dvs helt utvilade och avstressade, för här råder ingen stress och det lär ni märka på befolkningen och personalen, räkna med att saker kan ta tid! Mvh Sandra
I så fall har jag hört av en familj (som var på samma snorkel utfykt som jag på isla margarita) att det är superlungt, lite för lungt för barnen, några få hotell och någon butik, men stranden på ön ska vara otroligt fin!,vill man göra annat än sola och bada får man ta färjan till Isla margarita, eller åka på utflykter, det dem tyckte var tråkigt var att färjan slutade gå relativt tidigt på kvällen, vid 18.00 tiden har jag för mig, men det kan ju ha ändrats sedan dess, det var 1 1/2 år sedan jag var där! Annars ska det vara en mysig och fin ö sägs det!
Ha en underbart skön semester, för klimatet i karibien är helt oslagbart skönt både på land och i vattnet!
Och ni lär komma hem som två helt andra människor, dvs helt utvilade och avstressade, för här råder ingen stress och det lär ni märka på befolkningen och personalen, räkna med att saker kan ta tid!
Mvh Sandra